28 Νοεμβρίου 2014

Το μικρό χωριό σου στο Facebook




Λάγκα


"Μην την βλέπεις έτσι αυτήν, γεροντοκόρη είναι, έχει ένα παιδί εξώγαμο, δε μάθαμε μέχρι τώρα ποιος είναι ο πατέρας, και τις νύχτες βγαίνει μέχρι αργά. Ένας θεός ξέρει τι όργια κάνει. Πώς να στεριώσει έτσι σπίτι; Στην εκκλησία δεν έρχεται ποτέ, μάλλον κάτι τρέχει με τον παπά. Και δεν τα λέω εγώ αυτά, όοοχι-όοοχι, εμένα δε μου πέφτει λόγος, οι κακές οι γλώσσες τα λένε παιδί μου!"αυτά τα λόγια -ή παρόμοια με αυτά- λίγο πολύ σίγουρα τα έχετε πει ή τα έχετε σκεφτεί (εκτός αν είστε και σεις αθώα, παρθένα, αγνά παιδιά του "Θεού"). Η κουτσομπόλα του χωριού δεν βρίσκεται σε ένα παράλληλο σύμπαν πια, αλλά στο timeline σου, στο μικρό χωριόπου μόνος/η δημιουργείς συνειδητά στο Facebook. Και όχι, δεν είσαι καθόλου αθώος.


Η κουλτούρα στην κοινωνία του χωριού είναι κλειστή και σε κάνει να νιώθεις ασφάλεια.Ξέρεις ποιος μένει δίπλα, δεν τρομάζεις αν είσαι μόνος και δεν ντρέπεσαι να ζητήσεις βοήθεια. Στο χωριό όλοι αποκτούν ένα ρόλο και καλούνται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του. Ο παπάς ευλογεί αυτούς που συμπεριφέρονται όπως αρμόζει στην "φάρμα των ζώων" του: ήρεμα, βολεμένα, ενιαία, μαζικά. Οι γέροι στο καφενείο μιλάνε για το ίδιο θέμα χρόνια, κάθονται καθημερινά στην ίδια καρέκλα λες και γράφει το όνομά τους και αλλάζουν συζήτηση μόνο εάν κάποιος απ΄την παρέα.. πεθάνει. Εκκλησία κάθε πρωί για τις γριές και κάθε Κυριακή για όλους ανεξαιρέτως. Οι ατίθασες ονομάζονται πόρνες και οι παντρεμένες βασίλισσες-οικογενειάρχισσες. Οι νέοι σκλαβώνονται ανάμεσα στους σατανάδες και αποβλακώνονται, ενώ όσοι δεν τηρούν το πρωτόκολλο, κρίνονται δαιμονισμένοι, απομονώνονται ή έχουν τάσεις φυγής . Το χωριό δεν αντέχει τους βλάσφημους!


Το μεγάλο γλέντι δε, εντοπίζεται στα πανηγύρια όπου μαζεύονται όλοι στολισμένοι με τα καλά τους, λουσμένοι στα πατσουλιά, γυαλιστερά φορέματα, κλαδωτά πουκάμισα και μαλλί υπερβολικό για να κάνει τη διαφορά, αυτή τη διαφορά που εγώ θα ονόμαζα "παλιατσομούρη". Πάνε στο πανηγύρι για να ακούσουν τα τελευταία κουτσομπολιά, τα νέα του διπλανού χωριού, να προξενέψουν τα παιδιά τους, να δείξουν τη ψεύτικα τέλεια οικογένειά τους και να αυτοδαχτυλοδειχτούν.




Τον πιο βασικό ρόλο όμως, αυτόν της κουτσομπόλας δεν κατέχει έχει ένας ή μια, αλλά όλοι. Όλοι ξέρουν ποιος πήγε με ποιαν, ποια ξενυχτά τα βράδια, αν ο έτσι κερατώνει την αλλιώς, πως κυκλοφορεί ο τάδε στο σπίτι του, αν θα χωρίσει τελικά η Ούρσουλα, πόσα χρόνια είναι αγνή η Μαρία, γιατί πλακώθηκε ο Άδης με τη γυναίκα του, πόσο ήπιε ο Γρουσούζης, πότε άρχισε κάπνισμα ο Ηρακλής, πως τόλμησε η Ζωή να αλλάξει χρώμα τα μαλλιά της και η Ευτυχία να φύγει απ΄το χωριό. Στο χωριό όλοι είναι (και το αστείο είναι πως θέλουν να είναιδαχτυλοδειχτούμενοι.


Μας αρέσει να κρίνουμε και να κρινόμαστε. Μας αρέσει να ξέρουμε τι κάνει ο άλλος, μας αρέσει να ασχολούνται με εμάς και ας γκρινιάζουμε για τις φήμες που το 90% αυτών αληθεύει. Μας αρέσει η κλειδαρότρυπα, η προσοχή, η ελεημοσύνη, οι ψίθυροι, η αποκλειστικότητα. Μας αρέσει να ανήκουμε στο σύνολο ακόμα και αν δεν ταυτιζόμαστε γιατί αποτελείται από μαλάκες. Μας αρέσει να είναι όλα αρμονικά χωρίς αναστατώσεις από ζιζάνια. Μας αρέσει η αγέλη, η μαζική ανωμαλία, η μάζα. Μας αρέσει να μας ασκούν κοινωνική, συναισθηματική, ψυχολογική κ.ο.κ πίεση, γι'αυτό δεν κάνουμε τίποτα ώστε να απαλλαγούμε από αυτήν.


Το μάτι του big brother και κατά συνέπεια η κουλτούρα του χωριού, η κουτσομπόλα και όλα τα συναφή έχουν μεταφερθεί στα social media, στο Τwitter και στο Facebook. Χτίζουμε μέσα σε αυτά το ψηφιακό χωριό που μας βολεύει να ανήκουμε. Το χωριό που γουστάρουμε να μας παρακολουθεί και να παρακολουθούμε. Κάνουμε φίλους απ΄το σχολείο, τη γειτονιά, το σόι, τη δουλειά κ.τ.λ για να βλέπουμε τις ζωές τους και να τις σχολιάσουμε με την πρώτη ευκαιρία ενώ αντίστοιχα μοιραζόμαστε διάφορα online ώστε να δώσουμε έναυσμα να μας σχολιάσουν όπως θέλουμε εμείς.


Αν κάποιος είναι online και "καίγεται" μες το Facebook παραμονή Χριστουγέννων, η αστυνομία των κατασκόπων θα αμολήσει αμέσως την κατηγορία "Καλά ρε, αυτός οικογένεια ή φίλους δεν έχει; Χριστούγεννα και είναι online με 1000 post;". Όλοι όσοι λένε αυτή την ατάκα, ας σκεφτούν πως την ίδια ώρα είναι οι ίδιοι online. Είναι όμως πιο έξυπνοι τελειωμένοι γιατί ενώ βρίσκονται online, δεν ανανεώνουν το προφίλ τους μιας και ξέρουν πως θα τους σχολιάσουν με τα ίδια λόγια.


Αν οι φίλοι σου είναι αυτοί που λιώνουν στα clubs τότε βάζεις φωτογραφίες από ξέφρενα πάρτι για να εντυπωσιάσεις "να δουν πως είναι η αληθινή διασκέδαση" ακόμα και αν είσαι νορμάλ άτομο. Αν πάρεις κιλά την έβαψες, αν παράτησες τις σπουδές σου είσαι τελειωμένη, αν κάνεις γυμναστική πιστεύεις πως θα σε κυνηγάνε οι γκόμενες και εννοείται πως αν χωρίσεις οι κακές οι γλώσσες θα πιούν πολλούς καφέδες για την πάρτη σου. Βάζεις τον φίλο σου σε 1000000... φωτό για να μας πεις πως πια δεν είσαι μόνη και θες να στον επαινέσουν, και τις φίλες σου με την γλώσσα έξω στις 49 από τις 50 φωτογραφίες για να μας δείξεις πως είσαι ένα τρελά ανέμελο διασκεδαστικό χαζοκόριτσο. Φοράς χαϊμαλιά και φανέλες με το brand να κερδίζει το 80% στο μπλουζάκι για να μας πεις πως είσαι στυλάτος, μα δεν έχεις ιδέα πως την ίδια στιγμή κέρδισες ένα παρατσούκλι που αρχίζει από κιτσομα___ς. Βγάζεις φωτό σε κότερα, αμάξια ενώ την ίδια ώρα μένεις με τη μάνα σου, δεν πλένεις μόνος σου ούτε ένα σώβρακο και έχεις το θράσος να ψεύδεσαι ακόμα και στους κολλητούς σου πως "δεν με απασχολούν τα σχόλια, το κάνω από προσωπική ευχαρίστηση".


Ψεύτη(!!!) πες πως λαχταράς για τα σχόλια! Όταν ανεβάζεις φωτογραφίες -που όπως πάντα είπες στη φίλη σου να σε βγάλει- ψιλομεθυσμένη με ένα μπουκάλι βότκα σε κάθε χέρι ενώ το μαλλί και το μακιγιάζ είναι άψογο, αλήθεια, θες να μας πεις πως δεν επιδιώκεις να σε σχολιάσουν; Seriously now? Όταν κάνεις topless και μας τα δείχνεις, δεν θες να σε καμακώσουν; Αν αδυνάτισες και βγάζεις φωτογραφίες με την κοιλιά έξω, δεν θες αναγνώριση; Αν μας δείχνεις πόσο πληγωμένη είσαι με φωτό αμακιγιάριστη-αδυνατισμένη-με μοναδική παρέα το τσιγάρο, δεν θες συμπόνια; Αν νιώθεις πως γερνάς και δεν το αντέχεις και μεταμορφώνεσαι σε παιδούλα, δεν ζητάς αυτοεπιβεβαίωση; Αν μας δείχνεις πόσες συμπλήρωσες στο καρέ σου, δεν θες να σε πούμε τρελό εραστή ή και σαβουρο__;;;Έλα πια, αποφάσισε!


Σε προκαλεί το timeline σου και θέλεις να ανταπεξέλθεις δίνοντας αναφορά. Μας αρέσει να οδηγούμε τα σχόλια των φίλων μας  (που στην ουσία ελάχιστοι είναι φίλοι μας) στην κατεύθυνση που βολεύει την εικόνα μας. Μας αρέσει να μας κουτσομπολεύουν γιατί νομίζουμε πως ανεβαίνει το στάτους μας (μην βρίσω τώρα), νιώθουμε σημαντικοί, επιβεβαιωνόμαστε και επιβιώνουμε. Και η εικόνα που χτίζουμε τις περισσότερες φορές είναι αλλοιωμένη από τα ψυχολογικά μαςΚαι ξέρω πως το ξέρεις -κατά βάθος- μα τώρα θα σου το πω: αυτή η αντίδραση ονομάζεται πολύ απλά ΑΝ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Γιατί σκατά βασανίζεσαι;




Γιατί δεν κάνεις το βήμα να πας απ΄το μικρό, κλειστό, στενάχωρο χωριό σου στην πόληόπου όλοι ντύνονται, συμπεριφέρονται και εκφράζονται όπως θέλουν; Στην πόλη δεν θα κριθείς από τους κοιλιακούς σου, ούτε απ΄τα εξτέ. Θα κριθείς από τον δημόσιο χώρο για αυτά που λες και όχι για τις λοιπές μαλακίες. Προσπάθησε να με κερδίσεις με αυτά που θα πεις για να σου είμαι πιστή follower και όχι για τους κοιλιακούς σου που κάνουν πασαρέλα στο timeline μου. Προσπάθησε "να με βγάλεις" με το περιεχόμενο που θα μου αρέσει και όχι με τα δωρεάν σφηνάκια και τις χαζές ατάκες. Προσπάθησε να με έχεις για σένα σε κάθε link και όχι γιατί έχεις ωραίο αμάξι. Χεστήκαμε για το αμάξι!


Αποφάσισε σε ποιο είδος ψηφιακού χωριού ή πόλης θες να ανήκεις γιατί υπάρχουν πολλά διαφορετικά μοντέλα και κλίμακες στο κάθε ένα από αυτά. Αποφάσισε και τι θα πουλάς σε αυτό: διασκέδαση, γκρίνια, έρωτα, πολιτική, χαζή εξυπνάδα, αποκλειστικότητα, εξειδικευμένα πράματα; Αν αποφασίσεις να πουλάς περιεχόμενο (και αυτό προτείνω να κάνεις) πούλα το σε γνωστούς και άγνωστους. Αν πιάσει, εκεί ναι, είσαι μάγκας. Για παράδειγμα: μου αρέσει η μουσική βάζω μουσική και χέστηκα αν δε θέλετε να την ακούσετε (έτσι κι αλλιώς δεν είμαι ούτε μουσικός, ούτε dj). Μου αρέσει η φωτογραφία, το διάβασμα, η άποψη, τα social media, οι συμπεριφορές των ανθρώπων, το PR, οι start-up οπότε βάζω κάτι λίγα. Από αυτά, τα λίγα, βρήκα για το κάθε θέμα άτομα με κοινά ενδιαφέροντα και όλοι μαζί φτιάξαμε μια ψηφιακή πόλη που μεγαλώνει συνεχώς με βάση το περιεχόμενο και όχι την αυτοπροβολή, την κριτική ή την καταπίεση. Έτσι δημιουργούνται οι κοινωνίες - societies - των social media.


Αυτό είναι το νόημα της λέξης άλλωστε φίλε μου που σε έχω σπάσει σε ετούτο το κείμενο. Η ζωή στην πόλη είναι ωραία, τα μάτια που σε κοιτάνε είναι πάρα πολλά μα τα βλέμματα που αναγνωρίζεις, συγκριτικά πολύ λίγα. Αυτό είναι τρομακτικό έως σοκαριστικά φοβερό γιατί δε νιώθεις ασφαλής. Παράλληλα, η πόλη είναι πειρασμός που αντανακλά πίσω λέξεις όπως η εμπειρία, οι νέες τάσεις, η γνώση. Χρειάζεται να πας γιατρό (και το εννοώ) για λύσεις τα θέματά σου και να βρεις ποιος θες να είσαι. Χρειάζεται όμως να το ψάξεις και μόνος σου και πίστεψέ με, δεν γίνεται αν είσαι κλεισμένος, βολεμένος και συγκρατημένος στα ίδια και τα ίδια. Αυτά του χωριού ντε, δε θα τα ξαναλέμε!


by Lydia Jannet


away.gr



Ετικέτες ,

«Έφυγε» ο «Βασιλός»




Απεβίωσε χθες Πέμπτη σε ηλικία 82 ετών ο συγχωριανός μας Βασίλης Παπαδημητρίου, 

ο γνωστός σε όλους και ως «Βασιλός».



Η κηδεία του θα γίνει σήμερα Παρασκευή και ώρα 2 το μεσημέρι στη Λάγκα.



Συλλυπητήρια στους οικείους του.

Ετικέτες , ,

26 Νοεμβρίου 2014

Πεζοπορία του Ε.Ο.Σ. Θεσσαλονίκης στα Μικρά Όντρια


Εξόρμηση στα Μικρά Όντρια έχει προγραμματίσει για την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014, ο Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, όπως διαβάσαμε στο site του Συλλόγου www.eosthessalonikis.gr



Διαβάζουμε:




Λάγκα

Αναχώρηση ώρα 07:00 από τα γραφεία του Συλλόγου Καρόλου Ντηλ 19 και Τσιμισκή.



Ακολουθούμε την Εγνατία προς Καστοριά. Μέσο Άργους Ορεστικού φτάνουμε στο χωριό Λάγκα και μετά στο διπλανό χωριό Βράχος περίπου στις 10:00.



Περπατούμε μέχρι το εκκλησάκι της Ανάληψης. Μία πορεία 1 ώρας μέσα από ένα πανέμορφο δάσος. Εδώ θα γίνει ολιγόλεπτη στάση για ανασύνταξη της ομάδας.



Συνεχίζουμε προς την κορυφή των μικρών Οντριων και μετά κατηφορίζουμε μέχρι την πηγή Κεφαλόβρυσο, διάρκειας 1,5 ωρών περίπου.



Επιστροφή από δασικό δρόμο στο Βράχο, σε μία ώρα περίπου.



Σύνολο 4 ώρες περίπου.



H περιοχή έχει ιδιαίτερη ομορφιά, αλλά θέλει πολύ προσοχή η πεζοπορία από το εκκλησάκι μέχρι την κορυφή λόγω του εδάφους που είναι γεμάτο ανοίγματα από την διάβρωση του ασβεστολιθικού υπόβαθρου.



Εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες θα περπατήσουμε (όσοι θέλουν) μέχρι την όμορφη τεχνητή λίμνη του Βράχου.



Λίγες πληροφορίες για το βουνό Οντρια…



Σκεφθείτε ένα κώνο πεσμένο στο πλάι με τη βάση του όρθια. Αυτό είναι το σχήμα των Οντριων (μικρή και μεγάλη, στο ίδιο ορεινό σύμπλεγμα) που εξαιτίας του χαρακτηρίσθηκε το «ανάποδο» βουνό.



Όταν το προσεγγίζει κανείς έχει την εντύπωση ότι πλησιάζει ένα εγκαταλελειμμένο κάστρο. Πρόκειται για ψευδαίσθηση αφού τα εμφανιζόμενα σαν τεχνητά τείχη ουσιαστικά είναι φυσικές προεκβολές του βράχου που όμως σχηματίζουν ένα πραγματικό κάστρο. Η δε επιφάνειά τους (ουσιαστικά δεν υπάρχει κορυφή αλλά ένα λοξό επίπεδο) είναι γεμάτη από αξιοπερίεργα γεωλογικά (καρστικά) φαινόμενα και κοιλώματα που ενώ θα μπορούσαν να θεωρηθούν δεξαμενές φτιαγμένες από άνθρωπο, είναι όμως φυσικές. Στα πλαϊνά του υπάρχει ένα καταπληκτικό δάσος από οξιές και καστανιές.



Τα Οντρια είχαν μερίδιο, όπως όλος ο Γράμμος, στον εμφύλιο με φοβερές μάχες να έχουν διεξαχθεί πάνω τους. Τίποτα όμως από τη σημερινή ηρεμία δεν θυμίζει εκείνη την εποχή.



Εξοπλισμός: Ορειβατικά μποτάκια, γκέτες, αντιανεμικό/αδιάβροχο μπουφάν, σακίδιο πλάτης, ζακέτα fleece, θερμοεσώρουχο, νερό τουλάχιστον 1,5 λίτρο, σκούφος/καπέλο, γάντια, μπατόν.



Tο πρόγραμμα της εξόρμησης μπορεί να μεταβληθεί αναλόγως των καιρικών συνθηκών και μονοπατιών και για λόγους ασφαλείας, από τους συντονιστές της εξόρμησης.



Περισσότερες πληροφορίες κάθε Τετάρτη στα γραφεία του Συλλόγου μετά τις 20:30.



Αντίτιμο συμμετοχής: 12 ευρώ και 10 ευρώ για φοιτητές και άνεργους.



Συντονιστές εξόρμησης: Κεραμιτζής, Τερζίδης

Ετικέτες ,

22 Νοεμβρίου 2014

Ελάτε, έχουμε «γουρουνοχαρά» (2014)



Πιστοί στην παράδοση και σεβόμενοι τα έθιμα του χωριού μας, πραγματοποιούμε και αυτή τη χρονιά την «Γουρουνοχαρά», ένα παμπάλαιο έθιμο και στη Λάγκα.




Λάγκα, πρόσκληση, γοουρουνοχαρά



Μια ευκαιρία να βρεθούμε και πάλι όλοι μαζί, όχι μόνο συγχωριανοί αλλά και όσοι αγαπούν το χωριό μας.



Μια σύναξη που σκοπό δεν έχει μόνο τη γαστρονομική απόλαυση του χοιρινού, το γλέντι με τα κλαρίνα που θα ακουστούν μέχρι τα Όντρια, αλλά και τη συνέχεια της παράδοσής μας.




λάγκα, γουρουνοχαράΕλάτε λοιπόν, 


έχουμε «γουρουνοχαρά».

Ελάτε και φέρτε μαζί τα παιδιά σας που είναι το μέλλον μας. 

Ελάτε και καλέστε, φέρτε μαζί σας τους

φίλους σας να γνωρίσουν τη Λάγκα, τη Λαγκιώτικη φιλοξενία και το Λαγκιώτικο γλέντι....





Για την ιστορία;



Λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα οι οικογένειες έσφαζαν το γουρούνι που από την άνοιξη κιόλας αγόραζαν και φρόντιζαν να θρέψουν όσο πιο καλά μπορούσαν, ώστε να αποτελέσει την προμήθειά τους σε κρέας αλλά και λίπος αφού το λάδι ήταν δυσεύρετο εκείνα τα χρόνια.



Όπως ξαναγράψαμε (εδώ), στο σφάξιμο των γουρουνιών βοηθούσε όλο το χωριό γι αυτό και επικράτησε η ονομασία «γουρουνοχαρά».

Όταν μάλιστα προσκαλούσαν κάποιον την ημέρα αυτή, δεν έλεγαν "έλα να σφάξουμε το γουρούνι", αλλά "έλα, έχουμε γουρουνοχαρά".



Ο Σύνδεσμος Λαγκιωτών, χρόνια τώρα αναβιώνει το έθιμο αυτό... έτσι λοιπόν και φέτος, λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα, λέει σε όλους τους χωριανούς, σε όλους όσους αγαπούν τη Λάγκα, σε όλους όσους έχουν τη διάθεση και θέλουν να ζήσουν το έθιμο αυτό στο χωριό μας:




EΛΑΤΕ, ΕΧΟΥΜΕ ΓΟΥΡΟΥΝΟΧΑΡΑ !!!








Δηλώστε τη συμμετοχή σας στο facebook, κάνοντας ''κλικ'' στην παρακάτω φωτογραφίαλάγκα, γουρουνοχαρά






Ετικέτες , , ,

16 Νοεμβρίου 2014

Η παρουσίαση του βιβλίου «Από τον ένδοξο Βράχο του Σουλίου στη Λάγκα -Ένα ταξίδι στο χρόνο»


Πλήθος κόσμου παρευρέθηκε, σήμερα Κυριακή 16 Νοεμβρίου, στην επίσημη παρουσίαση του βιβλίου «Από τον ένδοξο Βράχο του Σουλίου στη Λάγκα -Ένα ταξίδι στο χρόνο» που έγραψε ο συγχωριανός μας κ. Σωτήρης Καλύβας και εκδόθηκε από τον Σύνδεσμο Λαγκιωτών «Άγιος Νικόλαος».



  Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου «ΟΡΕΣΤΙΣ» στο Άργος Ορεστικό.



  Συντονιστής ήταν ο κ. Θωμάς Ζησόπουλος, μέλος του Συνδέσμου.



Εισηγητές οι κ.κ.




  1. Γιώργος Μπεροπούλης, από το Νόστιμο Καστοριάς,απόφοιτος Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης

  2. Ευάγγελος Ντάγκας, από τη Σαρακήνα Γρεβενών, απόφοιτος Παιδαγωγικής Ακαδημίας Φλώρινας,

  3. Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης Παντείου Πανεπιστημίου

  4. Λάζαρος Νικηφορίδης, Φιλόλογος, τ. Λυκειάρχης




Με την παρουσία τους τίμησαν τον Σύνδεσμο και τον Συγγραφέα, η Βουλευτής της Ν.Δ.

ν. Καστοριάς κ. Μαρία Αντωνίου, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Σωτήρης Αδαμόπουλος οι οποίοι απηύθυναν και χαιρετισμό.

Χαιρετισμό απηύθυνε και ο πρόεδρος του Συλλόγου «Ορεστίς» κ. Αβραμίδης.






λάγκα, βιβλίο
Ο συντονιστής της εκδήλωσης κ. Θ. Ζησόπουλος




λάγκα
Ο συντονιστής και οι εισηγητές




Λάγκα
Οι κ.κ. Μπεροπούλης και Ντάγκας


λάγκα




λάγκα, ορεστίς








λάγκα




λάγκα






λάγκα
Η κ. Αντωνίου και ο κ. Αδαμόπουλος




λάγκα. μαρία αντωνίου
Η βουλευτής κ. Μαρία Αντωνίου




λάγκα
Ο αντιπεριφερειάρχης Καστοριάς κ. Αδαμόπουλος Σωτήρης




λάγκα
Ο κ. Αδαμόπουλος με τον πρόεδρο του Συνδέσμου κ. Καραντίνο




λάγκα
Ο αντιπεριφερειάρχης και η βουλευτής




λάγκα, Σωτήρης Καλύβας
Ο συγγραφέας του βιβλίου κ. Σωτήρης Καλύβας




λάγκα
Ο κ. Καλύβας Σωτήρης




λάγκα
Γεμάτη η αίθουσα εκδηλώσεων




λάγκα, ορεστίς, Αβραμίδης
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο κ. Αβραμίδης




Ο κ. Αδαμόπουλος 




λάγκα, αντιπεριφερειάρχης, σωτήρης αδαμόπουλος
Το βιβλίο αγόρασε και ο αντιπεριφερειάρχης κ. Αδαμόπουλος


λάγκα



Τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει και το βίντεο της εκδήλωσης.



Να υπενθυμίσουμε ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις του βιβλίου (10€ ανά βιβλίο), διατίθενται στον Σύνδεσμο και για να το αποκτήσετε, μπορείτε να επικοινωνήσετε στα τηλέφωνα:

                                                                                                  6936 157 157

                                                                                                  6978 276 182



ή μέσω email, κάνοντας ''κλικ'' ΕΔΩ

Ετικέτες , , ,

14 Νοεμβρίου 2014

Δ. Άργους Ορεστικού: Πρόσκληση για Επιτροπή Διαβούλευσης



Σας καλούμε
να προσέλθετε στις 20-11-2014, ημέρα Πέμπτη και ώρα  13.00 σε συνεδρίαση στο Δημαρχείο, με θέματα
ημερήσιας διάταξης:        





1.   
   Έκδοση
Κανονιστικής Απόφασης για τη δημιουργία διάβασης πεζών επί της οδού Ε.
Γιαγκοπούλου στην πόλη του Άργους Ορεστικού.


2.   
   Έκδοση
Κανονιστικής Απόφασης για την κυκλοφοριακή ρύθμιση στην πόλη του Άργους
Ορεστικού, λόγω κατασκευής του έργου «Αποσυμφόρηση όμβριων υδάτων –
αντιπλημμυρική προστασία πόλης Άργους Ορεστικού» επί της οδού Ε. Γιαγκοπούλου.


Σε περίπτωση μη απαρτίας, η συνεδρίαση θα
πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 21-11-2014 την ίδια ώρα και στον ίδιο τόπο.








                                                                                                                        Η Πρόεδρος


                                                                                                             Επιτροπής Διαβούλευσης










                                                                                                                 Μπελονάκη
Αφροδίτη









λάγκα
Δ. Άργους Ορεστικού: Πρόσκληση για Επιτροπή Διαβούλευσης








Ετικέτες ,

10 Νοεμβρίου 2014

Πρόσκληση Συνδέσμου Λαγκιωτών σε παρουσίαση βιβλίου





Λάγκα
Λάγκα, πρόσκληση παρουσίασης βιβλίου



Ετικέτες , ,

Μόνιμη λύση στην ακράτεια ούρων





Μόνιμη λύση στο πρόβλημα της ακράτειας  ούρων, τόσο σε γυναίκες όσο και σε άνδρες, σε ποσοστό που ξεπερνά το 90%  δίνει σήμερα η Χειρουργική Ουρολογία!    





Σύμφωνα με τα αποτελέσματα χιλιάδων επεμβάσεων, τα οποία παρουσιάστηκαν  από διάσημους ουρολόγους στο  , 34o Παγκόσμιο Συνέδριο Ουρολογίας,(34thCongressoftheSIU)οι χειρουργικές επεμβάσεις για την αντιμετώπιση της ακράτειας είναι απόλυτα ασφαλείς και απαιτούν νοσηλεία μόλις μίας ημέρας!



« Πράγματι  για να ξαναβρεί κάποιος την ποιότητα ζωής που έχει χάσει λόγω της ακράτειας ούρων  χρειάζεται να παραμείνει στο νοσοκομείο μια μόνο ημέρα» αναφέρει ο διαπρεπής  χειρουργός ουρολόγος-ανδρολόγος κ Θάνος Παλλαντζάς και προσθέτει



«Το πρόβλημα της ακράτειας  είναι πολύ σοβαρό  αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα. Μπορεί να  περιθωριοποιήσει τον πάσχοντα τόσο κοινωνικά όσο και επαγγελματικά».



Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία περισσότεροι από 50 εκατομμύριαευρωπαίοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα ακράτειας. Στην Ελλάδα υπολογίζεται πως πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι, από τους οποίους οι 600.000 είναι γυναίκες έχουν πρόβλημα ακράτειας.



  ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ  ΚΑΙ  ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ



«Η Χειρουργική Αντιμετώπιση του προβλήματος είναι απόλυτα ασφαλής  και δεν επηρεάζει τη σεξουαλική ικανοποίηση τόσο των γυναικών όσο και των ανδρών.



Αντίθετα απαλλάσσει τους πάσχοντες από  τον συνεχή φόβο που έχουν : «Θα μου φύγουν ούρα κατά την σεξουαλική πράξη;»προσθέτει ο κ Παλλαντζάς.



Το ποσοστό επιτυχίας με σωστή διάγνωση ως προς τα αίτια και σωστό προεγχειρητικό έλεγχο , τόσο σε γυναίκες όσο  και σε άνδρες,  ξεπερνά το 90% και η αντιμετώπιση του προβλήματος είναι  μόνιμη σε σχέση με τη συντηρητική αγωγή.



Η χειρουργική θεραπεία της γυναικείας ακράτειας μπορεί να γίνει με:




  • Κολποανάρτηση κατά Burch

  • Τοποθέτηση κολλαγόνου ή Macroplastique περιουρηθρικώς

  • Τοποθέτηση κολπικής ταινίας ελεύθερης τάσης (TVT,TOT,TVOT)




Στην περίπτωση της ανδρικής ακράτειας  οι ουρολόγοι τοποθετούν χειρουργικά:




  • Κολλαγόνο ή Macroplastique περιουρηθρικώς

  • Ταινία ελεύθερης τάσης (Male Sling)

  • Τεχνητό σφιγκτήρα




Η Συντηρητική Θεραπεία περιλαμβάνει :




  • Την εφαρμογή ασκήσεων πυελικού εδάφους (ποσοστό θεραπείας 60%),

  • Την ηλεκτρική διέγερση των μυών του πυελικού εδάφους (ποσοστό επιτυχίας 30%),

  • Την εφαρμογή κολπικών κώνων (ποσοστό επιτυχίας 50%)

  • Τη χρήση ορμονολογικών σκευασμάτων (οιστρογόνα) και β-διεγερτών σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες,

  • Την χρησιμοποίηση μόνιμων καθετήρων.












ΑΙΤΙΕΣ ΚΑΙ    ΜΟΡΦΕΣ     ΑΚΡΑΤΕΙΑΣ




  1. Η ακράτεια μπορεί να είναι συγγενής και παρουσιάζεται κατά την παιδική ηλικία, ή είναι αποτέλεσμα κάποιας βλάβης ή πάθησης, που προκλήθηκε σε κάποια φάση της ζωής (επίκτητη).

  2. Μπορεί να οφείλεται σε διαταραχή λειτουργίας της ουροδόχου κύστης ή σε ανεπάρκεια του σφιγκτήρα, που είναι υπεύθυνος για την συγκράτηση των ούρων, ή σε συνδυασμένη βλάβη και των δύο.

  3. Οι γυναίκες προσβάλλονται πολύ συχνότερα από ότι οι άνδρες , έχουν διπλάσιες πιθανότητες να εμφανίσουν ακράτεια συγκριτικά με τουςάνδρες, οι οποίες αυξάνονται σημαντικά με την αύξηση της ηλικίας τους. Υπολογίζεται ότι αντιμετωπίζουν το πρόβλημα αυτό, περίπου το 10% των γυναικών κάτω των 65 χρόνων και το 35% άνω των 65 χρόνων.






Συχνές αιτίες της ακράτειαςείναι οι αλλαγές στην ανατομία του ουροποιητικού, στους μύες ή τα νεύρα που ελέγχουν τους μύες αυτούς. Στις αλλαγές αυτές μπορούν να συμβάλλουν στιςγυναίκες:




  • η κύηση

  • ο τοκετός,

  • η πρόπτωση της μήτρας,

  • η κυστεοκήλη,

  • η ορθοκήλη,

  • η έκπτωση της ωοθηκικής λειτουργίας συνδυαζόμενη με την εμμηνόπαυση,

  • η παχυσαρκία

  • χρόνια δυσκοιλιότητα.




 Η ακράτεια στους άνδρες οφείλεται σε διαφορετικά αίτια από ότι στις γυναίκες και απαντάται συχνά ως αποτέλεσμα επέμβασης στον προστάτη (ριζική προστατεκτομήή απλή και διουρηθρική).



Σύμφωνα με τους ουρολόγους έχουμε τις παρακάτω μορφές ακράτειας:




  • Επιτακτική ακράτεια (Urge Incontinence)

  • Λειτουργική ακράτεια,

  • Ακράτεια από προσπάθεια (Stress Incontinence)..

  • Ακράτεια λόγω ύπαρξης συριγγίων (κυστεοκολπικών, ουρητηροκολπικών, ουρηθροκολπικών)

  • Ακράτεια λόγω συγγενών ανωμαλιών (έκτοπος ουρητήρας, εκστροφή κύστεως)

  • Ακράτεια ούρων από υπερπλήρωση(Overflow Incontinence)

  • Μεικτού τύπου ακράτεια




Η ακράτεια μπορεί να διαγνωστεί με:




  1. Κλινική Εξέταση (Στρες τεστ)

  2. Εξετάσεις αίματος

  3. Ανάλυση ούρων

  4. Ημερολόγιο Ούρησης

  5. Υπερηχογράφημα

  6. Κυστοσκόπηση

  7. Ουροδυναμικό έλεγχο




www.e-peristeri.gr/pallantzas, Τηλ.: 2105777746







Ετικέτες ,

05 Νοεμβρίου 2014

Εκδηλώσεις για την επέτειο απελευθέρωσης του Άργους Ορεστικού από τον Τουρκικό ζυγό



Λάγκα

ΤΡΙΤΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014



Ώρα 07:00 π.μ.: Όρθρος και Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της Πολιούχου, Αγίας Παρασκευής.



Ώρα 08:00 π.μ.: Έπαρση της Σημαίας του Δήμου.



Ώρα 10:30 π.μ.: Δοξολογία.

Ομιλία από τον κ. Βασίλειο Καραμανίδη, Δ/ντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Άργους Ορεστικού .

Καλούνται να παραστούν τα τμήματα σημαιοφόρων και παραστατών των σχολείων της πόλης του Άργους Ορεστικού.



Ώρα 11:00 π.μ.: Μετάβαση στο Ηρώο των Πεσόντων.

Τέλεση Επιμνημόσυνης Δέησης.

Κατάθεση στεφάνων.

Σιγή ενός λεπτού στη μνήμη αυτών που έπεσαν για την ελευθερία της Πατρίδας.

Ανάκρουση Εθνικού Ύμνου από τη Φιλαρμονική του Δήμου.



Ώρα 20:00 μ.μ.: Ομιλία για το ιστορικό της ημέρας από τον Διδάκτωρα Ιστορίας- Πολιτικής Επιστήμης Α.Π.Θ. και Επιστημονικό Συνεργάτη του Πάρκου Εθνικής Συμφιλίωσης κ. Ραϋμόνδο Αλβανό, στο Πολιτιστικό Κέντρο. Θα ακολουθήσουν χορευτικά συγκροτήματα του Δήμου.





ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014



Ώρα 07:00 π.μ.: Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της Πολιούχου, Αγίας Παρασκευής για τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Νεομάρτυρος Μάρκου.

Ώρα 20:00 μ.μ. Προβολή της ταινίας “Ο Ανθός της Λίμνης” του Σταμάτη Τσαρουχά στην αίθουσα εκδηλώσεων του Μορφωτικού Συλλόγου «Η ΟΡΕΣΤΙΣ».





Ο Δήμαρχος Άργους Ορεστικού



   Παναγιώτης Κεπαπτσόγλου

Ετικέτες ,

01 Νοεμβρίου 2014

Νοέμβριος: ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ! Ονομασίες - Έθιμα / Προλήψεις - Παροιμίες







Λάγκα




Το όνομά του προέρχεται από το λατινικό novem = 9 γιατί ήταν ο 9ος  μήνας του ρωμαϊκού ημερολογίου. Με το Νοέμβρη αντιστοιχεί ο αρχαίος μήνας Νημακτηρίων, ο αρχαίος αιγυπτιακός Αιθήρ και η περίοδος μεταξύ Μπριμέρ Φριμέρ της Γαλλικής επανάστασης. Οι Ρωμαίοι τον είχαν αφιερώσει στον Ποσειδώνα και γιόρταζαν τα Ποσειδώνια. Ο λαός τον αποκαλεί Βροχάρη (γιατί πέφτουν πολλές βροχές), Χαμένο (γιατί έχει τις μικρότερες σε διάρκεια ημέρες), Ανακατεμένο (από τον άστατο καιρό), Σκιγιάτης (σκιά, νύχτα), Κρασομηνάς (επειδή τότε άνοιγαν τα καινούρια κρασιά), Αγιομηνάς (του Αγ. Μηνά), Φιλιππιάτης (του Αγ. Φιλίππου), Αντριάς (του Αγ. Ανδρέα), Αϊ-Ταξιάρχης, Αρχαγγελίτης ή Αρχαγγελιάτης, Αϊ-Στράτης, Αϊ-Στράτηγος και Σποριάς  (μιας κι είναι ο καταλληλότερος μήνας για τη σπορά των σιτηρών) ή Μεσοσπορίτης (τότε οι περισσότεροι γεωργοί βρίσκονται στο μέσο της σποράς). Αυτόν τον μήνα αρχίζει το μάζεμα των ελιών. 








ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟ




  • Μάζεμα ελιών.

  • Σπορά οσπρίων & σιτηρών. 

  • «Ξελάκωμα» στ’ αμπέλια.

  • Υλοτομία. 

  • Καίνε τις ξερές μπαμπακιές.

  • Μεταφέρονται οι κυψέλες στις οριστικές θέσεις τους για τον χειμώνα.

  •  












    ΕΘΙΜΑ - ΠΡΟΛΗΨΕΙΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ




    ΜΑΖΕΜΑ ΕΛΙΑΣ: Στην Αγιάσο της Λέσβου, στο τέλος της συγκομιδής, γινόταν ολόκληρη γιορτή. Ένας από τους ραβδιστές μπήγει ανάποδα το ραβδί του στη γη και του βάζει φωτιά, πιστεύοντας πως όταν λυγίσει το μακρύ ραβδί, θα λυγίσουν και οι ελιές του χρόνου από το βάρος των καρπών.





    Οι γυναίκες στύβουν τις ελιές, με το μαύρο ζουμί τους, αλείφουν το πρόσωπό τους και χορεύουν γύρω από τη φωτιά, πετώντας τα καλάθια τους με ευχές στο νοικοκύρη, να έχει του χρόνου περισσότερο καρπό και στις ανύπαντρες να παντρευτούν. 


    Στις 3/11 Αίνο Θράκης, δεν άφηναν τα παπούτσια τους έξω από το σπίτι, όπως συνηθιζόταν αλλά τα έπαιρναν μέσα, «ίνα μη ιδών αυτά ο αρχιστράτηγος Μιχαήλ, ενθυμηθεί αυτούς και αναλάβει εκ της ζωής» 


    Στις 11/11 (του Αγ. Μηνά), οι τσοπάνηδες τον επικαλούνται για να βρουν ζώα που έχουν χάσει. 


    Οι γυναίκες δεν ανοίγουν ψαλίδι, με τη μαγικοδεισιδαιμονική σκέψη «να’ ναι το στόμα του λύκου κλειστό», ή στο σπίτι του τσοπάνη έκαναν ένα σπάγκο από μαλλί του προβάτου και το έδεναν 3 φορές. Έτσι πίστευαν ότι ο λύκος δε θα έκανε κακό στο κοπάδι τους. Αλλά έτσι «έραβαν» και τα κακά στόματα του χωριού. 


    Στις 26/11 (του Αγ. Στυλιανού), στον Βώλακα Δράμας, οι γυναίκες (όσες είχαν παιδιά) δεν δούλευαν, αλλά έβραζαν σιτάρι και το πήγαιναν στην εκκλησία και το μοίραζαν για υγεία, για να ζήσουν τα παιδιά. 


    Στις 30/11 (του Αγ. Ανδρέα), οι γυναίκες στο Βόιο Κοζάνης, έκαναν τηγανίτες (λαγγίτες), «για να μην τρυπήσει το τηγάνι». Απ’ αυτές έτρωγαν όλοι και έδιναν και στα ζωντανά τους.







    ΓΙΟΡΤΕΣ  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ



    «ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ» (17/11). Το «ξεφάντωμα της… ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ».

    «ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ» (21/11). Η ανάδειξη του θεϊκού γυναικείου στοιχείου στον Χριστιανισμό.









    ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ



    • «Νοέμβρη οργώματα κι ελιές, δεν απολείπουν οι δουλειές». 

    • «Το Νοέμβρη και Δεκέμβρη φύτευε καταβολάδες». 

    • «Η Πούλια βασιλεύοντας, το μήνυμά της στέλνει. Ούτε τσοπάνος στα βουνά ούτε ζευγάς στους κάμπους».  

    • «Άι- Μηνάς εμήνυσε του πάππου του χειμώνα: -Έρχομαι ή δεν έρχομαι και τ' Άι- Φιλίππου αυτού είμαι».

    • «Αν τ' Άη Φιλίππου λείπω, τ' Άγια, των Αγιών δε λείπω».

    • «Ο άη- Μηνάς εμήνυσε, πούλια μη ξημερώσει».

    • «Ο Νοέμβρης έκλεισε, τα ζευγάρια είν΄ στο στάβλο κι ούτε ζευγάς στον κάμπο». 

    • «Ο Νοέμβρης σαν θα έλθει τα γομάρια μέσα κλείνει».

    • «Οποίος σπείρει τον Νοέμβρη ούτε σπόρο δεν Θα πάρει». 

    • «Όταν έρθει ο Νοέμβρης σιγομπαίνει ο χειμώνας». 

    • «Σ' τσι τριάντα, τ' Αγι-Αντριός, αντριεύεται το κρύο». 

    • «Της ελιάς το φύλλο κι αν χαθεί, πάλι θε να ξαναβρεθεί». 

    • «Τον Οκτώβρη τα κουδούνια, το Νοέμβρη παραμύθια». 

    • «Του Σαρανταμέρου η μέρα «καλημέρα» - «καλησπέρα».





     ΠΗΓΗ: http://users.sch.gr/vaxtsavanis/noembrios.html


    Ετικέτες ,