16 Απριλίου 2021

Ἡ “νεκροψία” τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μὲ ἰατροδικαστικὴ ἔκθεση Φιλίππου Κουτσάφτη:

 


Φίλιππος Κουτσάφτης εναι προϊστάμενος τς ατροδικαστικς πηρεσίας θηνν κα σως πι διάσημος ατροδικαστς τν τελευταίων δεκαετιν.



χει κληθε ν μελετήσει κα ν ποφανθε γι τ μεγαλύτερα σύγχρονα γκλήματα κα ο κθέσεις το προσέφεραν πολύτιμα στοιχεα στς ρχές.



Ατ τ φορ μως κλήθη ν κάνει μία διαφορετικ νεκροψία κα «κθεση» γι τ μαρτύριο κα τν θάνατο το ησο.



κ. Κουτσάφτης χει κάνει μι βαθι μελέτη (συστηματικ δ κα καιρ) γι τ θέμα, ξετάζοντας λες τς πηγς κα ναλύοντας τ Πάθη κα τν θάνατο το ησο μ πιστημονικ τρόπο.



Αναλύει στν «κυριακάτικη δημοκρατία»
τ
ατια
θανάτου το
ησο, τν πίπτωση
κάθε βασανιστηρίου
λλ κα τν
ψυχοσωματικ
κατάσταση το Χριστο.



Τέλος, παντ γιατί
καταρρίπτονται
λες ο θεωρίες
πο
μφισβητον τι ησος πέθανε
πάνω στ
ν Σταυρό,
μ
τελικ σκοπ ν μφισβητηθε νάστασή
Του.



-Κύριε Κουτσάφτη, τ στοιχεα πο χουμε στ χέρια
μας
π τς Γραφές,
τ
ν
παράδοση τ
ς κκλησίας
κα
τς στορικς πηγς μς δίνουν
μία πλήρη ε
κόνα γι τ μαρτύρια
το
Χριστο;



-Βεβαιότατα. Ξέρουμε πάρα πολλ στοιχεα κα θ λεγε κανες τι μπορομε ν βγάλουμε
να
πόρισμα.
λπίζω ν μν κούγεται σεβς ατ τ τόλμημα
σ
ρισμένους,
γιατί τόλμημα ε
ναι.



Πρέπει ν γίνει κατανοητ τι τ θεο πάθος εναι κούσιο. Κύριος μ τ δική Του
θέληση δέχτηκε τ
πάντα, γι’ ατ κόμα κα τν ρα πο τ καρφι σκιζαν τς σάρκες
του κα
τρυποσαν τ στ Του ατς
προσευχόταν γι
τος
σταυρωτές Του, πράγμα πρωτοφανές.



-Ποιά ταν λοιπν πίπτωση τν Παθν;



τ πο πρέπει λοι ν
γνωρίζουν ε
ναι τι τ Πάθη εναι
ψυχοσωματικά.



Χριστός, ταν
φεύγει
π τν Μυστικ Δεπνο κα
πορεύεται γι
ν
προσευχηθε
, φήνοντας
λίγο πι
μακριά τος τρες μαθητς (Πέτρο,
άκωβο κα ωάννη), μφανίζεται
μ
βάση τς Γραφς κστατικς σν κάτι
δυσάρεστο ν
περιμένει.



Στ τέλος (ν ο μαθητς δν χουν ντιληφθε τί
συμβαίνει)
ησος
προσεύχεται γι
τρίτη φορ κα τρέχει π τ μέτωπό
του
δρώτας κα αμα. Ατ τ σημεο τς
διήγησης περ
«αματηρο δρώτα» μφισβητήθηκε
πολ
ντονα γι αἰῶνες.



Εαγγελιστς μως
γράφει κάτι πο
ταν διανόητο
κα

πρωτοφανές, χωρ
ς ν τν νοιάζει
ν θ τν μφισβητήσουν
ν θ πον τι γράφει
φανταστικ
πράγματα.



Πράγματι, λοιπόν, τ Εαγγέλιο
2000 χρόνια μετ
δικαιώθηκε, καθς ατρικ πρόσφατα
ποφάνθηκε
τι πάρχει να σπάνιο
συνοδ
σύμπτωμα
το
ργανισμο μ ατ τ
χαρακτηριστικά,
ταν κάποιος βρεθε σ μεγάλη
ψυχοσωματικ
νταση.



Ξέρουμε πλέον π τ σύγχρονη
πιστήμη τι ο δρωτοποιο δένες εναι
διάσπαρτοι στ
σμα, λλ ο
πολυπληθέστεροι βρίσκονται στ
ς παλάμες, στ πέλματα,
στ
ν αχένα, στς παρεις κα στ μέτωπο. ταν νθρωπος
βρεθε
σ μεγάλη νταση, εναι δυνατν ν γίνει ατόματη
ρήξη μεγάλου
ριθμο τριχοειδν γγείων στ πίραμα τν δένων.



Τ αμα πο πελευθερώνεται
ναμειγνύεται
μ
τν δρώτα, τν βάφει
κόκκινο κα
στ συνέχεια
τ
παραχθν μεγμα ναβλύζει
στ
δέρμα.



Δηλαδ Εαγγελιστς Λουκς γραψε τν λήθεια.



Καταλαβαίνει, μως, κανες σ πόσο
μεγάλο βαθμ
ντασης
βρισκόταν
ησος πρν κόμα π τ σύλληψή
Του.



Τν λλη μέρα ξερε τι θ ναλάβει τν νθρώπινη μαρτία ς ντικαταστάτης
το
πεσόντος
νθρώπου
κα
θ ντιμετωπίσει
πάνω στ
ν Σταυρ τ θεία
δικαιοσύνη.



Δν θελε ν χάσει τ βλέμμα
το
πατέρα
Του πο
ταν
στραμμένο πάνω Του.



Δν ταν γωνία Του
ο
τε γι τ
μαστίγωση ο
τε γι τ καρφιά.



μαρτύρια πρν π τ Σταύρωση
ποιά
ταν κα ποιά πίπτωση εχαν;



-Μετ τ σύλληψη ησος πέρασε π ξι ξαντλητικς κα
κακόπιστες
νακρίσεις. π τν ννα, τν Καϊάφα,
τ

Συνέδριο, τ
ν Πιλάτο, τν ρώδη κα ξαν π τν Πιλάτο.
Στ

μεσοδιαστήματα κακοποιήθηκε μ
τέσσερις πολύωρους κα
βάρβαρους βασανισμούς. Μεταξ
τν νακρίσεων
κα
τν
βασανισμ
ν σύρθηκε
λυσοδεμένος
κα

δερόμενος
ξι φορές.



πόσταση
πο
διήνυσε
μ
τς λυσίδες ταν
περίπου
ξι
χιλιόμετρα. Κα
λα ατ
νηστικός, διψασμένος κα
υπνος.



πιέσεις τί ρόλο παιξαν;



-Το σκήθηκε ντονη
ψυχοσωματικ
βία, τν γδυσαν
τρε
ς φορές,
τ
ν ντυσαν λλες
τόσες, τ
ν
μαστίγωσαν, το
φόρεσαν τ κάνθινο
στεφάνι κα
το φόρτωσαν
τ
ν βαρ Σταυρό.



Στς νακρίσεις
τ
ν
διέσυραν κα
τν ξευτέλισαν.
θελαν μ κάθε
τρόπο ν
τν κάνουν
ν
λυγίσει.



-Μεταξ λλων,
μαστιγώθηκε.



-Ναί. μαστίγωση γινόταν μ φραγγέλιο,
πο
εχε λουρι μ πολήξεις
σφαιρίδια κα
κρες π κόκαλα.



Κάθε φορ πο πεφτε στ σμα τ
μαστίγιο, α
τ τ ντικείμενα
μπαιναν
μέσα στ
ς σάρκες
κα
ταν τ τραβοσε βασανιστς γι ν
ξαναχτυπήσει
σκιζαν τ δέρμα.



Ο πληγς πο
προκάλεσαν
ταν φοβερς σ λη τν πίσθια πιφάνεια
κα
τν πλάγια
κοιλιακ
κα θωρακικ χώρα, πο πρέπει ν ταν
καταματωμένη.



Πρέπει ν χασε πολ μεγάλη
ποσότητα α
ματος Χριστς μόνο π ατό.



-ς πρς τν Σταυρ πο
κουβάλησε;



- ταν Κύριος
φορτώθηκε τ
ν Σταυρό, πρεπε ν
κουβαλήσει
να ξύλο πο δν ταν
πλανισμένο (
πως τ βλέπουμε
στ
ς γιογραφίες).



 ταν δύο
κορμο
γεμάτοι
σκληρ
φλοι κα ρόζους
κα

καταλαβαίνετε τί
γινε, ταν
πέταξαν πάνω στ
ν πλάτη του τ ριζόντιο
τμ
μα. Τν δη
καταματωμένη πλάτη
π τν
μαστίγωση. Α
τς βαρς κορμς μπκε μέσα
στ
ς πληγς
προκαλώντας
φόρητο πόνο. Στ συνέχεια
ησος
κυριολεκτικ
σέρνει τ βήματά
Του κα
ποφέρει.
Πλέον δ
ν χει νάσες κα ρκετ ξυγόνο. Τ αμα Του
λιγοστεύει κα
κάποια στιγμ λυγίζουν
τ
γόνατά Του
κα
εναι δύνατον ν
προχωρήσει.



-Περιγράφετε μία κατάσταση πο σχεδν δν ντέχεται
μ
βάση τ νθρώπινα
μέτρα.



-Ναί. Πιστεύω, ν δν ταν
συγκεκριμένος,
κε θ εχε
πεθάνει. Κανονικά, μ
βάση τ λογική, κε (στν πορεία
πρ
ς τν Γολγοθ) θ πρεπε ν εναι τ τέλος.



- στόσο, Χριστς φτάνει
τελικ
μέχρι τ
Σταύρωση.
κε τί κριβς
γίνεται;



- κε ο σταυρωτς
ξαπλώνουν τ
ν ησο πάνω στν Σταυρ κα το
καρφώνουν τ
χέρια κα τ πόδια.
Γι
τ κριβς σημεο το
καρφώματος
πάρχουν δύο κδοχές: τ σωτερικό
τ
ς
παλάμης, πο
φαίνεται κα σ πολλς εκόνες, τ κέντρο τς σω πιφανείας
τ
ν καρπν. πρώτη κδοχ εναι γι μένα πι προσιτή.
παλάμη χει μικρ πάχος,
μεγάλη
πιφάνεια
κα
λόγ τν
τενόντων κα
τν
περιτονι
ν δν
σκίζεται τ
δέρμα. πάρχουν
κα
τ
μετακάρπια
στ, πο μπορον ν
συγκρατήσουν τ
βάρος. ν,
πάντως, τ
καρφ μπκε νάμεσα στ δύο
κόκαλα, κερκίδα κα
λένη, χουμε
τραγικ
πόνο,
γιατί τραυματίστηκε τ
μέσο νερο.
Σκεφτε
τε τι ν κουμπήσουμε
λάχιστα τ νερο το γκώνα,
νιώθουμε
ντονο πόνο. Φανταστετε ν περάσει
καρφ
π ατ τ νερο. ς πρς τ κάρφωμα
τ
ν ποδιν ο δύο κδοχς εναι τι
σταύρωναν τ
πόδια κα τ καρφ περνοσε π τ να πόδι
στ
λλο τι
καρφώθηκαν παράλληλα.



Ερήματα το 1968 σ τάφους
στ
ν νατολικ ερουσαλμ μς
δείχνουν
τι πρχαν κα λλοι πο
σταυρώθηκαν στ
πόδια μ τν πρτο τρόπο.



- θάνατος τελικ π τί πλθε;
Γνωρίζουμε;



-Μπορομε ν πομε τι ταν νας
θάνατος
ργς κα λίαν
βασανιστικός.



Μ τν νύψωση το Σταυρο Χριστς ντιμετωπίζει
μία σειρ
π δυσμενες
παράγοντες: 
ποχρεωτικ ρθοστασία,
πο
το
δημιουργε
ρθοστατικ πόταση.



 ποχρεωτικ κινησία,
πο
δν δίνει τ
δυνατότητα τ
φλεβικ αμα ν πιστρέψει
στ
ν καρδιά.



 Εδικ στάση το θώρακα,
μ
τ βάρος το σώματος ν εναι σ μόνιμη κπτυξη κα ν
δυσκολεύει φοβερ
τν ναπνοή. Δν μπορε ν κάνει κπνο παρ μόνο εσπνοή. Ατ
συντόμευσε τ
ν θάνατό Του. πιπλέον ντιμετωπίζει
πιπλοκς
τραυμάτων, α
μορραγία, φυδάτωση,
πείνα, δίψα κα
ξάντληση.



τελικ «πόρισμα»;



- πρόκειτο γι
πολυπαραγοντικ
θάνατο. Πολλ πράγματα
δρασαν γι τν
κατάληξη, μ
τελικ ατιο τν σφυξία
μαζ
μ τν
κυκλοφορικ
νεπάρκεια.



Μία σημαντικ λεπτομέρεια εναι κα πιδρομ τν
σαρκοφάγων
ντόμων. Τ αμα φέρνει
π πολ μακρι ντομα πο κόβουν
κομμάτια
π τς πληγς νς κίνητου νθρώπου!
Ο
πι φοβερς στιγμς γι τν Κύριο ταν μετ τ κάρφωμα
στ
ν Σταυρό.



ς ξηγετε τν ντοχ πο δειξε;



- Χριστς δν πέθανε
πρ
ν π τν
Σταύρωση γιατί
πρχε
λόγος.
περέβη τ νθρώπινα
μέτρα κα
γι μένα τ τι ντεξε κα νέβηκε στν Σταυρ εναι κόμα να δεγμα τς
θεότητάς Του.



-Μπορετε ν μς
περιγράψετε τί α
σθανόταν ησος φορώντας
τ
κάνθινο
στεφάνι;



- Πρτα πρτα, ν σς π τι εναι
πρωτοφαν
ς τρόπος ντιμετώπισης.



Ποτ πρν δν εχε γίνει
κάτι τέτοιο κα
ποτ ξαν δν παναλήφθηκε.
πρόκειτο
γι
φρίκη!



Τ κατασκεύασαν π μία
τζιτζιφιά, ε
λύγιστο φυτ πο εδοκιμε στν
περιοχή, μ
πολ μεγάλα
κα
σκληρ γκάθια.
Μέχρι τότε τ
στεφάνια τν
καταδίκων
ταν σιδερένια κα
προσαρμόζονταν μ
βάση τ διάμετρο
το
κρανίου.



 δ ταν
βασανιστήριο. Τ
τριχωτό της κεφαλς εναι γγειοβριθέστατο.
χει πολ καλ αμάτωση κα εδικ νεύρωση.



  αμορραγία,
λοιπόν,
ταν
μεγάλη κα
φόρητος πόνος π τ γκάθια στ νερα.



-Κατ καιρος χουν κουστε θεωρίες τι Χριστς δν εχε
πεθάνει στ
ν Σταυρ κα τι τσι
δικαιολογε
ται (λογικ) νάστασή
του. Κατ
τ γνώμη
σας, α
τ μπορε ν στέκει;



-Τυχαία γινε, νομίζετε, λογχισμς τς πλευρς;



Καθόλου τυχαία. Ατ τ γεγονς εναι τ
πιστοποιητικ
το θανάτου.



  λόγχη
τρύπησε τ
ν πλευρ κα βγκε «αμα κα δωρ».



π ποια
πλευρ
κα ν γινε
λογχισμός, μ
ατ τ βαρ πλο τν δυόμισι
μέτρων, δ
ν πάρχει
περίπτωση
ποιοσδήποτε
ν
μείνει
ζωντανός. Μ
τίποτα!



- ρα καταρρίπτονται λα;



-Φυσικά. Ο ρνητς βέβαια
λένε
,τι
θέλουν,
λλ δν
καταλαβαίνω γιατί
σχολονται μ τν Χριστό,
φο γι’ ατος δν πάρχει.



 ΠΗΓΗ: dimokratianews.gr

Ετικέτες

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το lagka.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες του έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές μας, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Το lagka.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκη με την άποψή μας.

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα