ΤΙΤΛΟΙ

8/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Ἡ “νεκροψία” τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μὲ ἰατροδικαστικὴ ἔκθεση Φιλίππου Κουτσάφτη:

 


Φίλιππος Κουτσάφτης εναι προϊστάμενος τς ατροδικαστικς πηρεσίας θηνν κα σως πι διάσημος ατροδικαστς τν τελευταίων δεκαετιν.

χει κληθε ν μελετήσει κα ν ποφανθε γι τ μεγαλύτερα σύγχρονα γκλήματα κα ο κθέσεις το προσέφεραν πολύτιμα στοιχεα στς ρχές.

Ατ τ φορ μως κλήθη ν κάνει μία διαφορετικ νεκροψία κα «κθεση» γι τ μαρτύριο κα τν θάνατο το ησο.

κ. Κουτσάφτης χει κάνει μι βαθι μελέτη (συστηματικ δ κα καιρ) γι τ θέμα, ξετάζοντας λες τς πηγς κα ναλύοντας τ Πάθη κα τν θάνατο το ησο μ πιστημονικ τρόπο.

Αναλύει στν «κυριακάτικη δημοκρατία» τ ατια θανάτου το ησο, τν πίπτωση κάθε βασανιστηρίου λλ κα τν ψυχοσωματικ κατάσταση το Χριστο.

Τέλος, παντ γιατί καταρρίπτονται λες ο θεωρίες πο μφισβητον τι ησος πέθανε πάνω στν Σταυρό, μ τελικ σκοπ ν μφισβητηθε νάστασή Του.

-Κύριε Κουτσάφτη, τ στοιχεα πο χουμε στ χέρια μας π τς Γραφές, τν παράδοση τς κκλησίας κα τς στορικς πηγς μς δίνουν μία πλήρη εκόνα γι τ μαρτύρια το Χριστο;

-Βεβαιότατα. Ξέρουμε πάρα πολλ στοιχεα κα θ λεγε κανες τι μπορομε ν βγάλουμε να πόρισμα. λπίζω ν μν κούγεται σεβς ατ τ τόλμημα σ ρισμένους, γιατί τόλμημα εναι.

Πρέπει ν γίνει κατανοητ τι τ θεο πάθος εναι κούσιο. Κύριος μ τ δική Του θέληση δέχτηκε τ πάντα, γι’ ατ κόμα κα τν ρα πο τ καρφι σκιζαν τς σάρκες του κα τρυποσαν τ στ Του ατς προσευχόταν γι τος σταυρωτές Του, πράγμα πρωτοφανές.

-Ποιά ταν λοιπν πίπτωση τν Παθν;

τ πο πρέπει λοι ν γνωρίζουν εναι τι τ Πάθη εναι ψυχοσωματικά.

Χριστός, ταν φεύγει π τν Μυστικ Δεπνο κα πορεύεται γι ν προσευχηθε, φήνοντας λίγο πι μακριά τος τρες μαθητς (Πέτρο, άκωβο κα ωάννη), μφανίζεται μ βάση τς Γραφς κστατικς σν κάτι δυσάρεστο ν περιμένει.

Στ τέλος (ν ο μαθητς δν χουν ντιληφθε τί συμβαίνει) ησος προσεύχεται γι τρίτη φορ κα τρέχει π τ μέτωπό του δρώτας κα αμα. Ατ τ σημεο τς διήγησης περ «αματηρο δρώτα» μφισβητήθηκε πολ ντονα γι αἰῶνες.

Εαγγελιστς μως γράφει κάτι πο ταν διανόητο κα πρωτοφανές, χωρς ν τν νοιάζει ν θ τν μφισβητήσουν ν θ πον τι γράφει φανταστικ πράγματα.

Πράγματι, λοιπόν, τ Εαγγέλιο 2000 χρόνια μετ δικαιώθηκε, καθς ατρικ πρόσφατα ποφάνθηκε τι πάρχει να σπάνιο συνοδ σύμπτωμα το ργανισμο μ ατ τ χαρακτηριστικά, ταν κάποιος βρεθε σ μεγάλη ψυχοσωματικ νταση.

Ξέρουμε πλέον π τ σύγχρονη πιστήμη τι ο δρωτοποιο δένες εναι διάσπαρτοι στ σμα, λλ ο πολυπληθέστεροι βρίσκονται στς παλάμες, στ πέλματα, στν αχένα, στς παρεις κα στ μέτωπο. ταν νθρωπος βρεθε σ μεγάλη νταση, εναι δυνατν ν γίνει ατόματη ρήξη μεγάλου ριθμο τριχοειδν γγείων στ πίραμα τν δένων.

Τ αμα πο πελευθερώνεται ναμειγνύεται μ τν δρώτα, τν βάφει κόκκινο κα στ συνέχεια τ παραχθν μεγμα ναβλύζει στ δέρμα.

Δηλαδ Εαγγελιστς Λουκς γραψε τν λήθεια.

Καταλαβαίνει, μως, κανες σ πόσο μεγάλο βαθμ ντασης βρισκόταν ησος πρν κόμα π τ σύλληψή Του.

Τν λλη μέρα ξερε τι θ ναλάβει τν νθρώπινη μαρτία ς ντικαταστάτης το πεσόντος νθρώπου κα θ ντιμετωπίσει πάνω στν Σταυρ τ θεία δικαιοσύνη.

Δν θελε ν χάσει τ βλέμμα το πατέρα Του πο ταν στραμμένο πάνω Του.

Δν ταν γωνία Του οτε γι τ μαστίγωση οτε γι τ καρφιά.

μαρτύρια πρν π τ Σταύρωση ποιά ταν κα ποιά πίπτωση εχαν;

-Μετ τ σύλληψη ησος πέρασε π ξι ξαντλητικς κα κακόπιστες νακρίσεις. π τν ννα, τν Καϊάφα, τ Συνέδριο, τν Πιλάτο, τν ρώδη κα ξαν π τν Πιλάτο. Στ μεσοδιαστήματα κακοποιήθηκε μ τέσσερις πολύωρους κα βάρβαρους βασανισμούς. Μεταξ τν νακρίσεων κα τν βασανισμν σύρθηκε λυσοδεμένος κα δερόμενος ξι φορές.

πόσταση πο διήνυσε μ τς λυσίδες ταν περίπου ξι χιλιόμετρα. Κα λα ατ νηστικός, διψασμένος κα υπνος.

πιέσεις τί ρόλο παιξαν;

-Το σκήθηκε ντονη ψυχοσωματικ βία, τν γδυσαν τρες φορές, τν ντυσαν λλες τόσες, τν μαστίγωσαν, το φόρεσαν τ κάνθινο στεφάνι κα το φόρτωσαν τν βαρ Σταυρό.

Στς νακρίσεις τν διέσυραν κα τν ξευτέλισαν. θελαν μ κάθε τρόπο ν τν κάνουν ν λυγίσει.

-Μεταξ λλων, μαστιγώθηκε.

-Ναί. μαστίγωση γινόταν μ φραγγέλιο, πο εχε λουρι μ πολήξεις σφαιρίδια κα κρες π κόκαλα.

Κάθε φορ πο πεφτε στ σμα τ μαστίγιο, ατ τ ντικείμενα μπαιναν μέσα στς σάρκες κα ταν τ τραβοσε βασανιστς γι ν ξαναχτυπήσει σκιζαν τ δέρμα.

Ο πληγς πο προκάλεσαν ταν φοβερς σ λη τν πίσθια πιφάνεια κα τν πλάγια κοιλιακ κα θωρακικ χώρα, πο πρέπει ν ταν καταματωμένη.

Πρέπει ν χασε πολ μεγάλη ποσότητα αματος Χριστς μόνο π ατό.

-ς πρς τν Σταυρ πο κουβάλησε;

- ταν Κύριος φορτώθηκε τν Σταυρό, πρεπε ν κουβαλήσει να ξύλο πο δν ταν πλανισμένο (πως τ βλέπουμε στς γιογραφίες).

 ταν δύο κορμο γεμάτοι σκληρ φλοι κα ρόζους κα καταλαβαίνετε τί γινε, ταν πέταξαν πάνω στν πλάτη του τ ριζόντιο τμμα. Τν δη καταματωμένη πλάτη π τν μαστίγωση. Ατς βαρς κορμς μπκε μέσα στς πληγς προκαλώντας φόρητο πόνο. Στ συνέχεια ησος κυριολεκτικ σέρνει τ βήματά Του κα ποφέρει. Πλέον δν χει νάσες κα ρκετ ξυγόνο. Τ αμα Του λιγοστεύει κα κάποια στιγμ λυγίζουν τ γόνατά Του κα εναι δύνατον ν προχωρήσει.

-Περιγράφετε μία κατάσταση πο σχεδν δν ντέχεται μ βάση τ νθρώπινα μέτρα.

-Ναί. Πιστεύω, ν δν ταν συγκεκριμένος, κε θ εχε πεθάνει. Κανονικά, μ βάση τ λογική, κε (στν πορεία πρς τν Γολγοθ) θ πρεπε ν εναι τ τέλος.

- στόσο, Χριστς φτάνει τελικ μέχρι τ Σταύρωση. κε τί κριβς γίνεται;

- κε ο σταυρωτς ξαπλώνουν τν ησο πάνω στν Σταυρ κα το καρφώνουν τ χέρια κα τ πόδια. Γι τ κριβς σημεο το καρφώματος πάρχουν δύο κδοχές: τ σωτερικό τς παλάμης, πο φαίνεται κα σ πολλς εκόνες, τ κέντρο τς σω πιφανείας τν καρπν. πρώτη κδοχ εναι γι μένα πι προσιτή. παλάμη χει μικρ πάχος, μεγάλη πιφάνεια κα λόγ τν τενόντων κα τν περιτονιν δν σκίζεται τ δέρμα. πάρχουν κα τ μετακάρπια στ, πο μπορον ν συγκρατήσουν τ βάρος. ν, πάντως, τ καρφ μπκε νάμεσα στ δύο κόκαλα, κερκίδα κα λένη, χουμε τραγικ πόνο, γιατί τραυματίστηκε τ μέσο νερο. Σκεφτετε τι ν κουμπήσουμε λάχιστα τ νερο το γκώνα, νιώθουμε ντονο πόνο. Φανταστετε ν περάσει καρφ π ατ τ νερο. ς πρς τ κάρφωμα τν ποδιν ο δύο κδοχς εναι τι σταύρωναν τ πόδια κα τ καρφ περνοσε π τ να πόδι στ λλο τι καρφώθηκαν παράλληλα.

Ερήματα το 1968 σ τάφους στν νατολικ ερουσαλμ μς δείχνουν τι πρχαν κα λλοι πο σταυρώθηκαν στ πόδια μ τν πρτο τρόπο.

- θάνατος τελικ π τί πλθε; Γνωρίζουμε;

-Μπορομε ν πομε τι ταν νας θάνατος ργς κα λίαν βασανιστικός.

Μ τν νύψωση το Σταυρο Χριστς ντιμετωπίζει μία σειρ π δυσμενες παράγοντες:  ποχρεωτικ ρθοστασία, πο το δημιουργε ρθοστατικ πόταση.

 ποχρεωτικ κινησία, πο δν δίνει τ δυνατότητα τ φλεβικ αμα ν πιστρέψει στν καρδιά.

 Εδικ στάση το θώρακα, μ τ βάρος το σώματος ν εναι σ μόνιμη κπτυξη κα ν δυσκολεύει φοβερ τν ναπνοή. Δν μπορε ν κάνει κπνο παρ μόνο εσπνοή. Ατ συντόμευσε τν θάνατό Του. πιπλέον ντιμετωπίζει πιπλοκς τραυμάτων, αμορραγία, φυδάτωση, πείνα, δίψα κα ξάντληση.

τελικ «πόρισμα»;

- πρόκειτο γι πολυπαραγοντικ θάνατο. Πολλ πράγματα δρασαν γι τν κατάληξη, μ τελικ ατιο τν σφυξία μαζ μ τν κυκλοφορικ νεπάρκεια.

Μία σημαντικ λεπτομέρεια εναι κα πιδρομ τν σαρκοφάγων ντόμων. Τ αμα φέρνει π πολ μακρι ντομα πο κόβουν κομμάτια π τς πληγς νς κίνητου νθρώπου! Ο πι φοβερς στιγμς γι τν Κύριο ταν μετ τ κάρφωμα στν Σταυρό.

ς ξηγετε τν ντοχ πο δειξε;

- Χριστς δν πέθανε πρν π τν Σταύρωση γιατί πρχε λόγος. περέβη τ νθρώπινα μέτρα κα γι μένα τ τι ντεξε κα νέβηκε στν Σταυρ εναι κόμα να δεγμα τς θεότητάς Του.

-Μπορετε ν μς περιγράψετε τί ασθανόταν ησος φορώντας τ κάνθινο στεφάνι;

- Πρτα πρτα, ν σς π τι εναι πρωτοφανς τρόπος ντιμετώπισης.

Ποτ πρν δν εχε γίνει κάτι τέτοιο κα ποτ ξαν δν παναλήφθηκε. πρόκειτο γι φρίκη!

Τ κατασκεύασαν π μία τζιτζιφιά, ελύγιστο φυτ πο εδοκιμε στν περιοχή, μ πολ μεγάλα κα σκληρ γκάθια. Μέχρι τότε τ στεφάνια τν καταδίκων ταν σιδερένια κα προσαρμόζονταν μ βάση τ διάμετρο το κρανίου.

 δ ταν βασανιστήριο. Τ τριχωτό της κεφαλς εναι γγειοβριθέστατο. χει πολ καλ αμάτωση κα εδικ νεύρωση.

  αμορραγία, λοιπόν, ταν μεγάλη κα φόρητος πόνος π τ γκάθια στ νερα.

-Κατ καιρος χουν κουστε θεωρίες τι Χριστς δν εχε πεθάνει στν Σταυρ κα τι τσι δικαιολογεται (λογικ) νάστασή του. Κατ τ γνώμη σας, ατ μπορε ν στέκει;

-Τυχαία γινε, νομίζετε, λογχισμς τς πλευρς;

Καθόλου τυχαία. Ατ τ γεγονς εναι τ πιστοποιητικ το θανάτου.

  λόγχη τρύπησε τν πλευρ κα βγκε «αμα κα δωρ».

π ποια πλευρ κα ν γινε λογχισμός, μ ατ τ βαρ πλο τν δυόμισι μέτρων, δν πάρχει περίπτωση ποιοσδήποτε ν μείνει ζωντανός. Μ τίποτα!

- ρα καταρρίπτονται λα;

-Φυσικά. Ο ρνητς βέβαια λένε ,τι θέλουν, λλ δν καταλαβαίνω γιατί σχολονται μ τν Χριστό, φο γι’ ατος δν πάρχει.

 ΠΗΓΗ: dimokratianews.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια