Οι ρίζες της ιστορίας της “Ωραίας κοιμωμένης’’ είναι πολύ παλιές. Η έκδοση που ανέφεραν οι αδελφοί Grimm ήταν μια προσαρμογή του Charles Perrault, του οποίου η ιστορία ήταν με τη σειρά της προσαρμογή του Giambattista Basile, του οποίου η ιστορία αρχικά προήλθε από λαϊκούς μύθους.
Πριν από την έκδοση του Basile, που δημοσιεύθηκε τη δεκαετία του 1630 ως “Sun, Moon, and Talia” στο Pentamarone, υπήρχε και στο Perceforest – που είχε πεζά ρομάντζα στα γαλλικά περίπου μεταξύ των 1330- 1344 και θεωρείται ότι κατείχε την πρώτη έκδοση της ’Ωραίας κοιμωμένης’’. Η ιστορία ονομάζονταν “Histoire de Troïlus et de Zellandine “, ή ” Η ιστορία του Τρούλου και της Ζελλανδίνης’’.
Ένα μεγάλο μέρος της ιστορίας είναι στην πραγματικότητα ίδιο με τις εκδόσεις που γνωρίζουμε οι περισσότεροι από εμάς. Όταν γεννιέται η Ζελλανδίνη – η Aurora / η Briar Rose / η Ωραία προσκαλούνται τρεις θεές για να το γιορτάσουν. Αυτές είναι η Lucina, η Θέμις και η Αφροδίτη – μία από αυτές όμως θα καταραστεί το μωρό: όταν αγγίξει λινάρι, ένα αγκάθι θα τρυπήσει το δάχτυλό της και θα πέσει σε μαγικό ύπνο. Αργότερα, η κατάρα πραγματοποιείται.
Εν τω μεταξύ, αφού η Ζελλανδίνη κοιμάται, ο ιππότης Τρούλος την ανακαλύπτει με τη βοήθεια του θεού Ζέφυρου. Προσπαθεί να την ξυπνήσει, αλλά αποτυγχάνει – έτσι την βιάζει στον ύπνο της. Εννέα μήνες αργότερα, γεννά (ενώ εξακολουθεί να είναι σε κώμα) ένα μωρό- και έπειτα το μωρό, προσπαθώντας να θηλάσει, απορροφά το αγκάθι, σπάζοντας έτσι την κατάρα.
Έτσι παρουσιάζεται η ιστορία μέχρι την έκδοση του Basile, οπότε καλύτερα που ο Perrault και οι αδερφοί Grimm αφαίρεσαν τουλάχιστον το κομμάτι με τον βιασμό από αυτή.
Shan Yu προστέθηκαν από τη Disney. Επιπλέον, στην έκδοση αυτή η απόφαση της Mulan να πάει στο στρατό φέρνει πολλές συγκρούσεις. Κατά τ΄ άλλα η ιστορία μοιάζει αφού και στις δύο η Mulan είναι ασταμάτητη!
0 Σχόλια
Το lagka.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες του έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές μας, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Το lagka.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκη με την άποψή μας.