31 Μαΐου 2016

Κυριακή 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρας Περιβάλλοντος Χαράζω & Τυπώνω για τη Φύση & το Περιβάλλον



 


Η Περιφερειακή
Ενότητα Καστοριάς, το Εργαστήριο Χαρακτικής & Έντυπης Τέχνης  Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας,
ο Σύλλογος Φίλων Περιβάλλοντος Καστοριάς και η Ομάδα
OMIXLH Crew, σας προσκαλούν στο  Οικολογικό Φεστιβάλ που διοργανώνουν με αφορμή
την Παγκόσμια  Ημέρα Περιβάλλοντος





την
Κυριακή 5 Ιουνίου


στις
11:00  π.μ. στο παρκινγκ, απέναντι από την
Π.Ε. Καστοριάς.





Χαράζω & Τυπώνω για τη Φύση & το Περιβάλλον





Το όλο δρώμενο θα είναι αφιερωμένο στον μεγάλο Κύπριο χαράκτη ΧΑΜΠΗ
& την ομάδα του που ξεκίνησε & εδραίωσε αυτή την πρακτική διάδοσης της
χαρακτικής ιδέας.





Οισυμμετέχοντες  θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με
την τέχνη της Χαρακτικής, να γνωρίσουν τη διαδικασία της χάραξης και της εκτύπωσης,
ανακαλύπτοντας παράλληλα  τη μαγεία της εικαστικής
έκφρασης.


Παρόλο που δεν
υπάρχει κάποιος σαφής ορισμός για το τι είναι τέχνη, δεν υπάρχει καμία
αμφιβολία, ότι η ίδια η φύση της καλλιτεχνικής πρακτικής που τη
δημιουργεί, αποτελεί πηγή συναισθημάτων και αισθητικών ερεθισμάτων τόσο για
τους «μικρούς» μας καλλιτέχνες όσο και για τους θεατές.


Η σύζευξη φύσης -
τέχνης πλαισιωμένες από την ατομική μας υπευθυνότητα, αποτελούν μια ασφαλή
προσέγγιση για την επίτευξη του στόχου της βιώσιμης ανάπτυξης.





Τα θέματα θα είναι κατά
κύριο λόγο εμπνευσμένα από τη λίμνη Ορεστιάδα.





Στις παράλληλες
δράσεις όλοι μας, υπό τους ήχους μουσικής, θα μπορέσουμε να:


·        
απολαύσουμε την Ομάδα OMIXLH Crew σε μια μοναδική εμπειρία
επίδειξης  Εxtreme Sport
s στη λίμνη Ορεστιάδα
και να


·        
 περιηγηθούμε στην έκθεση φωτογραφίας του Συλλόγου
Φίλων Περιβάλλοντος Καστοριάς που θα φιλοξενηθεί στο χώρο των εκδηλώσεων.


Ετικέτες , ,

30 Μαΐου 2016

Η επίσημη παρουσίαση του «Σκεπτόμενου» της Αρχαίας Ορεστίδας ως Εμβλήματος του Δήμου Άργους Ορεστικού



Με μεγάλη επιτυχία
πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του εμβλήματος του Δήμου Άργους Ορεστικού
το περασμένο Σάββατο, στο φουαγιέ του Πολιτιστικού Κέντρου.










Ο Δήμαρχος Άργους
Ορεστικού κ. Παναγιώτης Κεπαπτσόγλου έκανε λόγο για μια ιστορική ημέρα, επισημαίνοντας
πως το έμβλημα αποτελεί την ιστορική και αισθητική σύνθεση των στοιχείων που
συνιστούν την ταυτότητα της πόλης. «Από σήμερα ο Δήμος Άργους Ορεστικού
παύει να είναι ένας απρόσωπος θεσμός, ένα ακόμη κύτταρο της τοπικής
αυτοδιοίκησης αξεχώριστο και αδιαφοροποίητο ανάμεσα στα εκατοντάδες άλλα. Όλες
οι ζωντανές παραδόσεις που μας χαρίζουν δεκαετίες τώρα μία ιδιαίτερη
φυσιογνωμία, αποκτούν με την καθιέρωση του εμβλήματός μας τη συνεκτική αναφορά
και την πολύτιμη συνισταμένη τους»
.





Κεντρικός ομιλητής της
εκδήλωσης ήταν ο καθηγητής Φυσικής Διαστήματος του Εθνικού και Καποδιστριακού
Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Ξενοφών Μουσάς, ο οποίος εξήγησε πως ο «Σκεπτόμενος»
είναι ένα μοναδικό εύρημα με απολύτως ιδιαίτερα στοιχεία ανάμεσα σε άλλα
παρόμοια και στη συνέχεια παρουσίασε εν συντομία τα πορίσματα των παρατηρήσεων
και της έρευνάς του, τα οποία οδηγούν αβίαστα στο συμπέρασμα πως ο
«Σκεπτόμενος» είναι η καλλιτεχνική αποτύπωση των πρώτων προσπαθειών του
ανθρώπου να προσδιορίσει με ορθολογικό τρόπο τον χρόνο. «Όλα αυτά
καταδεικνύουν πως όσον αφορά στην επιλογή του αρχαίου Σοφού ως συμβόλου,
πρόκειται για μία πολύ επιτυχημένη απόφαση, που συνδέει το σύγχρονο Άργος
Ορεστικό με την σπουδαία, όπως αποδεικνύεται, ιστορία του»
.  





Όμοια, η προϊσταμένη του Τμήματος Προϊστορικών και Κλασικών
Αρχαιοτήτων της ΕΦ.Α. Καστοριάς κ. Γεωργία Στρατούλη εξήρε την επιλογή
του Δήμου να εκφράσει την ιδιαιτερότητά του μέσω του συγκεκριμένου κτερίσματος,
 καθώς -όπως είπε- με τον τρόπο αυτό
πραγματοποιεί μια δυναμική σχέση γέφυρας του
επιτυχημένου παρελθόντος του με το φωτεινό μέλλον του, ενώ από την
πλευρά του ο πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου κ. Ανδρέας Βιτούλας
αναφέρθηκε στους λόγους που οδήγησαν το Δημοτικό Συμβούλιο Άργους Ορεστικού να
υιοθετήσει το συγκεκριμένο σύμβολο ομόφωνα, καθώς και στον συμβολισμό που αυτό
εμπνέει για το παρόν και το μέλλον.







Μετά το πέρας
της εκδήλωσης οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στον χώρο
του Αρχαιολογικού Μουσείου και να θαυμάσουν από κοντά τον «Σκεπτόμενο» που μέχρι
στιγμής είναι το αρχαιότερο εύρημα της πόλης του Άργους Ορεστικού. 


















Ετικέτες ,

Εορτασμός Επετείου 110 χρόνων από τη μάχη του Καστανοφύτου



Την 
Κυριακή 29 Μαΐου 2016 στο Καστανόφυτο Καστοριάς  εορτάστηκε η
επέτειος των 110 χρόνων από τη Μάχη των κατοίκων του Καστανοφύτου και των
Μακεδονομάχων κατά των Βουλγάρων και των Τούρκων το έτος 1906.





λάγκα 


Την εκδήλωση
τίμησαν με την Παρουσία τους, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νομού Καστοριάς κ. Ολυμπία
Τελιγιορίδου
, η βουλευτής της Ν.Δ. Νομού Καστοριάς κ. Μαρία
Αντωνίου
, ο Αντιπεριφερειάρχης Καστοριάς κ. Σωτήρης Αδαμόπουλος
οι Δήμαρχοι:  Άργους Ορεστικού κ. Πάνος Κεπαπτσόγλου,
Νεστορίου κ. Πασχάλης Γκέτσιος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου
Καστοριάς κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, ο Διοικητής του 15ου
Συντάγματος, ο Αστυνομικός Διευθυντής Καστοριάς Ευθύμιος Αμαραντίδης,
ο Διοικητής της Π.Υ ΚαστοριάςΚωνσταντίνος Τσαλίκης, η
εκπρόσωπος Ποταμιού κ. Χριστίνα Λαπόρδα, Αντιδήμαρχοι
και Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Άργους Ορεστικού, οι πρόεδροι Συλλόγων και
Σωματείων, καθώς και πολλοί φίλοι και χωριανοί της Τοπικής Κοινότητας.





Οι εκδηλώσεις
περιελάμβαναν δοξολογία στον Ι. Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου και
δέηση στο άγαλμα του Αντώνη Βλαχάκη (καπετάν Λίτσα) από τον Πρωτοπρεσβύτερο
Πατέρα Λεωνίδα & τον πατέρα Γεώργιο.





Το ιστορικό
της ημέρας ανέλυσε στον λόγο του ο κ. Αναστάσιος Ξανθόπουλος Δ/ντής
του 1ου Δημοτικού Σχολείου Άργους Ορεστικού ο οποίος αναφέρθηκε στο χρονικό της
7ης Μαΐου του 1906 προκαλώντας συγκίνηση στους παρευρισκόμενους.





Στην συνέχεια
ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο του Αντώνη Βλαχάκη (καπετάν Λίτσα),
από πολιτικούς και στρατιωτικούς εκπροσώπους, από συλλόγους, σωματεία
απόστρατων και θυμάτων πολέμου και της τοπικής κοινότητας.








Παράθεση
δεξίωσης δόθηκε στον αύλειο χώρο του Κοινοτικού Καταστήματος όπου οι
παρευρεθέντες δοκίμασαν τοπικά  εδέσματα  φτιαγμένα  από 
τις  γυναίκες του χωριού.  







Ευχαριστίες πρόεδρου της τοπικής
κοινότητας





Θα ήθελα να
εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες στον Δήμαρχο Άργους Ορεστικού κ.
Πάνο Κεπαπτσόγλου
 ο οποίος  στήριξε ουσιαστικά ένα αίτημα της
κοινότητάς μας για ανάπλαση του μνημείου τιμώντας με την πράξη του αυτή τη
μνήμη των νεκρών της περίφημης μάχης του Καστανοφύτου.





λάγκα





Ετικέτες , ,

28 Μαΐου 2016

9η Πεζοπορία Γράμμου



Ο Πολιτιστικός Εξωραϊστικός Σύλλογος Κοτυλιωτών ο Προφήτης Ηλίας, 


σε συνεργασία με την Περιφεριακή Ενότητα Καστοριάς και τον Δήμο Νεστορίου,


 σας προσκαλούν 


στην «9η Πεζοπορία του Γράμμου», 


εκδήλωση που εντάσσεται στα πλαίσια των εορτασμών της «Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος», που θα πραγματοποιηθεί 


την Κυριακή 5 Ιουνίου 2016 και ώρα 09:00 π.μ. στο Δημοτικό Διαμέρισμα της Κοτύλης του Δήμου Νεστορίου. 





Οι διαδρομές θα είναι οι εξής:





 Από τον Αυχένα Κοτύλης έως τη Κυψέλη και επιστροφή, μήκους 5 km





 Aπό τον Αυχένα Κοτύλης έως το Χάρο και επιστροφή, μήκους 10 km





 Aπό τον Αυχένα Κοτύλης έως Λιβάδια Κοτύλης και επιστροφή, μήκους 15 km.





Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν από το Σάββατο 4 Ιουνίου 2016 και να κατασκηνώσουν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.





Πληροφορίες: Κος Ευαγγέλου Ιωάννης, Πρόεδρος Επιτροπή Τουρισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Νεστορίου.





Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6947273987, 2467081496









O Πρόεδρος της Επιτροπής                                  Ο Δήμαρχος Νεστορίου


Ιωάννης Ευαγγέλου                                             Πασχάλης Γκέτσιος














Ετικέτες , , ,

27 Μαΐου 2016

Γεωργικές Προειδοποιήσεις Καρπόκαψα, Σαν Ζοζε, Φουζικλάδι-Ωιδίο



Από
το τμήμα Ποιοτικού και Φυτουγειονομικού Ελέγχου της Διεύθυνσης Αγροτικής
Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς γνωστοποιείται
ανακοίνωση, η οποία αναφέρει τα εξής
:










(Cydia pomonella L., Lepidoptera: Tortricidae)



Η πτήση της Καρπόκαψας συνεχίζεται στις περισσότερες περιοχές.



Σε οπωρώνες με ιστορικό σοβαρής προσβολής συνιστάται η συνέχιση της προστασίας
της καλλιέργειας με μια επαναληπτική επέμβαση .



Κατάλληλος χρόνος επέμβασης ανάλογα με την ημερομηνία της προηγούμενης
επέμβασης και τον τρόπο δράσης του φυτοπροστατευτικού που είχε επιλεχθεί
(υπολογίστε τον αριθμό ημερών για επανάληψη του φυτοπροστατευτικού).



Ενδεικτικά, το χρονικό διάστημα επέμβασης κυμαίνεται στις 26-29 Μαΐου.





ΣΑΝ ΖΟΖΕ, Ψώρα του San José


(Quadraspidiotus
perniciosus,
Homoptera: Diaspididae)



Αναμένεται η εμφάνιση των κινητών προνυμφών (έρπουσες).



Οι επεμβάσεις για την Καρπόκαψα της Μηλιάς επιτυγχάνουν ικανοποιητική
καταπολέμηση του Σαν Ζοζέ.



Εγκεκριμένες δραστικές ουσίες φυτοπροστατευτικών προϊόντων (μέγιστος αριθμός
εφαρμογών ανά καλλιεργητική περίοδο): Buprofezin (1), Chlorpyrifos-methyl (1),
Fenoxycarb (2), Paraffin oil (4), Spirotetramat (2).





ΦΟΥΖΙΚΛΑΔΙΟ - ΩΙΔΙΟ ΜΗΛΙΑΣ - ΑΧΛΑΔΙΑΣ


(Venturia inaequalis Cooke Wint., Venturia pirina Aderhold,


Podosphaera
leucotricha
Ell. and Ev. Salm.)



Οι καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών ευνοούν την ανάπτυξη των ασθενειών.
Συνιστάται η συνέχιση της προστασίας του καρπιδίου με προστατευτικά – θεραπευτικά
μυκητοκτόνα.




















































Για
οποιαδήποτε πληροφορία

οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και
Κτηνιατρικής στο Διοικητήριο, 1ος  όροφος, στο τηλ. 2467350 253 κα. Δώμου
Χριστίνα.


Ετικέτες ,

26 Μαΐου 2016

Moυσική Εκδήλωση ''Φίλων Μοτοσυκλέτας'' Άργους, με τοπικά συγκροτήματα



λάγκα


Ετικέτες , ,

25 Μαΐου 2016

Οδοντιατρικό Εφημεριακό Κέντρο στο Άργος Ορεστικό


Γνωστοποιείται ότι η 3η Υγειονομική Περιφέρεια, στο πλαίσιο της προσπάθειας κάλυψης των έκτακτων οδοντιατρικών αναγκών των κατοίκων της Π.Ε. Καστοριάς, δημιούργησε Οδοντιατρικό Εφημεριακό Κέντρο (ΟΕΚ) στην πόλη του Άργους Ορεστικού.




λάγκα



Το ΟΕΚ εδρεύει στο Κέντρο Υγείας Άργους Ορεστικού και λειτουργεί σχεδόν όλες τις μέρες του μήνα για την αντιμετώπιση των επειγόντων οδοντιατρικών περιστατικών.



Οι κάτοικοι της περιοχής μπορούν να απευθύνονται σε αυτό όλο το 24ωρο και σύμφωνα με τον προγραμματισμό εφημέρευσης που καταρτίζεται από το Κ.Υ. Άργους Ορεστικού και εγκρίνεται από τη Διοίκηση της 3ης Υ.ΠΕ.





Ετικέτες , ,

2ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών στο νησί της Μαστίχας - Αιτήσεις


Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Διατήρησης της Πολιτιστικής Κληρονομίας «Χίοι εν Χορώ»  προσκαλεί χορευτικά συγκροτήματα παραδοσιακών χορών από όλη την Ελλάδα να δηλώσουν συμμετοχή στο 2ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών στο νησί της Μαστίχας.




 



Η διάρκεια του Φεστιβάλ είναι δύο ημέρες, 7 και 8 Σεπτεμβρίου, ωστόσο οι εκδρομές, οι ξεναγήσεις και τα μπάνια στα καταγάλανα νερά της Χίου διαρκούν μέχρι και τις 9 του μήνα ικανοποιώντας όλες τις προτιμήσεις, από τους θαυμαστές της ιστορίας και των τοπικών παραδόσεων μέχρι τους φίλους του αθλητισμού, τους εραστές της φύσης και τους λάτρεις του κρασιού.







Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν τα περίφημα Μαστιχοχώρια, το ζωγραφιστό χωριό Πυργί με τα περίτεχνα αρχιτεκτονικά δημιουργήματα, να περπατήσουν στα μεσαιωνικά δρομάκια στα Μεστά και να περιηγηθούν στην πλούσια βιβλιοθήκη Αδαμάντιου Κοραή. Από το πρόγραμμα δεν μπορούν να λείπουν οι πολύωρες βουτιές στα πεντακάθαρα νερά του νησιού του Βροντάδου και του Καρφά, του ιστορικού οικισμού του Βολισσού, καθώς και ποδηλατική περιήγηση και οινογευσία από τοπικές ποικιλίες κρασιών, ενώ ειδικό σεμινάριο για τους τοπικούς χορούς της Χίου θα εμπλουτίσει τις τεχνικές των χορευτών!



Οι αιτήσεις συμμετοχής είναι ανοιχτές για τα χορευτικά συγκροτήματα που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν έως εξαντλήσεως των περιορισμένων θέσεων.



Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε το  www.dancechios.gr  ή να ζητήσετε περισσότερες πληροφορίες εδώ:  dancechiosgr@gmail.com





Ετικέτες ,

Άτομα κάτω των 40 χρονών χτυπά πλέον ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ του παχέος εντέρου!




Άτομα κάτω των 40χρόνων  χτυπά τις τελευταίες δυο δεκαετίες  ο καρκίνος του παχεος εντέρου, αν  και θεωρείται νόσος της τρίτης ηλικίας!







Η δυσμενής αυτή εξέλιξη  της νόσου, που έχει  προοδευτική και ανησυχητική αύξηση των κρουσμάτων σε νεότερες ηλικίες, προβληματίζει την παγκόσμια ιατρική κοινότητα.





Το θέμα τονίστηκε ιδιαίτερα κατά την διάρκεια του Ετήσιου Συνεδρίου των Αμερικανών Χειρουργών Παχέος Εντέρου και Πρωκτού που πραγματοποιήθηκε  30 Απριλίου με 4 Μαΐου  στο LosAngelesτης California.





«Πράγματι τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο είναι ανησυχητικά καθώς μέχρι σήμερα ήταν σπάνιες οι περιπτώσεις που είχαμε καρκίνο του παχέος εντέρου σε άτομα κάτω των 40 χρόνων» αναφέρειο ΔρΔιαμαντής Θωμάς Διευθυντής χειρουργός στο MetropolitanHospitalκαι προσθέτει







« Όλοι μας θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε  και να κάνουμε τις απαραίτητες προληπτικές εξετάσεις, ενώ παράλληλα όποιο από τα παρακάτω συμπτώματα εμφανίζεται θα πρέπει άμεσα να μας οδηγεί στον εξειδικευμένο γιατρό-χειρουργό για  καρκίνο του παχέος εντέρου».





ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ  ΚΑΡΚΙΝΟΥ  ΠΑΧΕΟΣ  ΕΝΤΕΡΟΥ


  Τα συμπτώματα  στον καρκίνο του παχέος εντέρου , που πλήττει κάθε χρόνο περίπου ένα εκατομμύριο ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο, είναι διαφορετικά και ποικίλλουν ανάλογα με το  σημείο του εντέρου στο οποίο θα εμφανιστεί.


Συγκεκριμένα προκαλεί όταν εμφανίζεται στο :


  • ΑΝΙΟΝ-ΕΓΚΑΡΣΙΟ .Αναιμία- Άλγος στη δεξιά πλάγια κοιλία και 10% ψηλαφητή μάζα

  • ΚΑΤΙΟΝ-ΣΙΓΜΟΕΙΔΕΣ. Βλεννοαιματηρές κενώσεις- απόφραξη – ψηλαφητή μάζα

  •  ΟΡΘΟ. Αποβολή αίματος με τα κόπρανα – Τεινεσμός – Αίσθημα ατελούς αφοδεύσεως .



  Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία από το σύνολο των περιπτώσεων του καρκίνου του παχεος εντέρου, έχουμε    στο ορθό 35%,  στο σιγμοειδές 26%,  στο ανιόν22% , στο εγκάρσιο12% και στο κατιόν5%


 Η διάγνωση γίνεται με δακτυλική εξέταση, με ενδοσκόπηση ( κολονοσκόπηση ), με αξονική τομογραφία (CT) , με μαγνητική τομογραφία  (MRI), και η εξέλιξη στης απεικονιστικές  τεχνικές είναι η VIRTUALCOLONOSCOPYόπου ανώδυνα ελέγχεται όλο το μήκος του παχέος εντέρου.





 «Κάθε ενήλικας μετά το 40ο έτος θα πρέπει να υποβάλλεται σε ετήσιο προληπτικό έλεγχο του παχέος εντέρου με κολονοσκόπηση σύμφωνα με τα καινούργια δεδομένα που ανακοινώθηκαν στην Αμερική»  προσθέτει ο Dr  Θωμάς.


Ο καρκίνος του παχεος έντερου είναι από τους πιο συχνούς καρκίνους στον άντρα μετά από τον καρκίνο του πνεύμονα και στης γυναίκες μετά  του μαστού.


Οι παράγοντες που ενοχοποιούνται για την ανάπτυξη του  είναι :


  • η διατροφή με λίπη και ζωικά λευκώματα,

  • η κληρονομικότητα ,

  • η νόσος Crohn,

  •  η ελκώδης κολίτιδα

  • και η  πολυποδίαση.



Αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα κάνει μεταστάσεις στο ήπαρ, τους πνεύμονες , τα  οστά, και ελεύθερα στην περιτοναϊκή κοιλότητα.




                ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ- ΘΕΡΑΠΕΙΑ


 Η θεραπεία  είναι η χειρουργική εκτομή ή αλλιώς κολεκτομή, του πάσχοντος τμήματος του παχέος εντέρου ή και ολόκληρου .


Η εξέλιξη της χειρουργικής σε συνδυασμό με την υψηλή τεχνολογία του  21ου αιώνα  δίνει την δυνατότητα στην χειρουργική του παχέος εντέρου να επεμβαίνει με τον ελάχιστο δυνατό τρόπο  (minimallyinvasivesurgery) .


Η λαπαροσκοπική κολεκτομή προσφέρει περισσότερα πλεονεκτήματα  για τον ασθενή , έναντι της ανοικτής χειρουργικής.


«Η επέμβαση είναι απόλυτα ασφαλής με   πλήρη αφαίρεση του όγκου ,με λεμφαδενικό καθαρισμό , ενώ ο ασθενής επιστρέφει σπίτι μετά δυο με τρείς ήμερες» εξηγεί ο Δρ Θωμάς.


Η γρήγορη έξοδος από το νοσοκομείο και η σημαντική μείωση του μετεγχειρητικού πόνου , συνηγορούν για την σπουδαιότητα της λαπαροσκοπικής κολεκτομής με μεγάλα οφέλη  για τον ασθενή.  


       Πλεονεκτήματα  της  λαπαροσκοπικής κολεκτομής:


  • Eλάχιστο τραύμα- μικρές τομές

  •   Περιορισμένη καταστροφή  ιστών από την στιγμή που υπάρχει μικρό     χειρουργικό τραύμα

  • Ελάχιστη απώλεια αίματος με αποτέλεσμα μικρότερο ποσοστό        μεταγγίσεων

  • Μικρότερο ποσοστό ενδοκοιλιακών συμφύσεων αποφεύγονται οι μετεγχειρητικές κήλες (λόγω του μικρού χειρουργικού τραύματος)

  • Μικρότερος μετεγχειρητικός πόνος

  • Έλλειψη μετεγχειρητικών επιπλοκών όπως διαπύηση ή διάσπαση του χειρουργικού τραύματος

  •   Λιγότερες καρδιοαναπνευστικές επιπλοκές έτσι ώστε να επιτρέπει και σε ασθενείς με επιβαρυμένη κατάσταση υγείας να μπορούν να χειρουργηθούν

  • Ταχύτερη κινητοποίηση, ανάρρωση του ασθενούς και επάνοδο στην εργασία του

  •  Μικρότερο κόστος νοσηλείας

  •  Καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα

  •  Έλλειψη επαφής με το αίμα του ασθενούς προφυλάσσοντας την χειρουργική ομάδα από την μετάδοση ιογενών λοιμώξεων.



        www.dthomas.grΤηλ  6977597085






Ετικέτες ,

24 Μαΐου 2016

Πρόσκληση εκδήλωσης για το έμβλημα του Δήμου Άργους Ορεστικού














Ετικέτες ,

21 Μαΐου 2016

Aγιοι Κωνσταντίνος & Ελένη - Η μετάνοια και η ανακήρυξη αγιότητας του αγίου Κωνσταντίνου Γιατί κάνουν λάθος αυτοί που τον συκοφαντούν







Η μετάνοια και η ανακήρυξη αγιότητας του αγίου Κωνσταντίνου


Γιατί κάνουν λάθος αυτοί που τον συκοφαντούν

Α. Γενικά περί μετανοίας


Αρχικά οφείλουμε να θυμίσουμε τον ληστή που σταυρώθηκε μαζί με το Χριστό και μετανόησε για τα πολλά του εγκλήματα. Ο ίδιος ο Κύριος του είπε "αμήν λέγω σοι, σήμερον μετ' εμού έση εν τω παραδείσω" (Κατά Λουκάν 23/κγ' 43). Αμέτρητοι άλλοι άγιοι υπήρξαν αγριάνθρωποι πριν αγιάσουν. Ο άγιος Μωυσής ο Αιθίοπας (μαύρος ως Αφρικανός φυσικά) ήταν ληστής, ο οποίος αργότερα έγινε μοναχός κι έζησε οσιακό βίο.


Δεν υπάρχει μετάνοια εκ προμελέτης. "Μετανοώ", εξηγεί ο άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης "σημαίνει ότι νιώθω στην ψυχή μου το ψέμα, την αφροσύνη, την ενοχή των αμαρτιών μου. Σημαίνει πως συναισθάνομαι την προσβολή που έκανα στον Πλάστη μου, στον Πατέρα και Ευεργέτη μου. Σημαίνει πως ολόψυχα επιθυμώ την διόρθωση και την κάθαρση... Μετάνοια είναι η άρνησις της αμαρτίας, ο πόλεμος εναντίον του κακού που εχθρεύεται τον Θεό και τον εαυτό μας... Όπως η αμαρτία είναι ο θάνατος της ψυχής, έτσι η μετάνοια είναι η ανάστασίς της." (π. Αλεξάνδρου Σεμενώφ, Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΗΣ ΚΡΟΝΣΤΑΝΔΗΣ, εκδ. Ι. Μ. Παρακλήτου Ωρωπού, σ. 229).





Β. Ο Κωνσταντίνος τιμάται ως άγιος για 4 λόγους:


1. Επειδή υπήρξε υπόδειγμα μετανοίας. Αληθινής και βαθιάς. Έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του ως ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΟ ΚΤΗΝΟΣ μα αναγεννήθηκε αληθώς εν Πνεύματι Αγίω. Δεν έχει σημασία το ότι η βάπτισή του έγινε λίγο πριν πεθάνει. Προφανώς μετανοούσε ολόψυχα για πολλά χρόνια μέχρι την κοίμησή του και ζούσε άγια ζωή... Βλέπουμε ξεκάθαρα την ψυχολογική κατάσταση του αγίου όταν βαπτίστηκε (Ευσεβίου, Βίος Κωνσταντίνου, 62-63). Με πείσμα απαρνήθηκε να φορέσει την αυτοκρατορική πορφύρα, για την οποία παλαιότερα διέπραττε φόνους! Ο Κωνσταντίνος έζησε ΑΓΙΑ ΖΩΗ ΓΕΜΑΤΗ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ ΚΙ ΑΥΤΟΜΕΜΨΙΑ τα τελευταία χρόνια της ζωής του. Αν μετανοούσε απλά λίγο πριν πεθάνει, τότε δεν θα τον λέγαμε άγιο, αλλά σωσμένο!


Πέραν αυτού, η μετάνοια δεν είναι μια στιγμιαία ενέργεια, αλλά μια ΝΕΑ πορεία, που κρατάει για όλη την υπόλοιπη ζωή του μετανοούντα, ως το θάνατό του.

Εύλογα κάποιος με διάθεση αμφισβήτησης ίσως αναρωτηθεί: "Πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την γνησιότητα της μετάνοιας του Κωνσταντίνου; Τι εγγυήσεις έχουμε ότι δεν έπαιζε θέατρο;"


Για όσους δεν αρκεί η αλάθητη διαβεβαίωση της Εκκλησία μας, ακολουθούν οι άλλοι τρεις λόγοι. Και λέμε εδώ αλάθητη, διότι στην Ορθοδοξία διαχρονικά η αγιοκατάταξη δεν είναι μια γραφειοκρατική υπόθεση κλειστών... κονκλαβίων. Αυτή η πρακτική που εφαρμόζεται στο Βατικανό παράγει ουκ ολίγες... τερατογενέσεις (π.χ. αγιοποίηση παπικού ιερέα - σφαγέα Ορθοδόξων κατά τον Β’ ΠΠ!) και είναι ξένη προς τον αυθεντικό Χριστιανισμό, την Ορθοδοξία.


Η αγιοκατάταξη (και όχι αγιοποίηση), σ' εμάς είναι μια μακρόχρονη διαδικασία που απορρέει από τη συλλογική συνείδηση της Εκκλησίας ως κοινωνίας ανθρώπων και των σημείων (π.χ. θαυμάτων) που έχει δώσει ο Θεός για τον εν λόγω άνθρωπο.


Γνωρίζουμε π.χ. ότι κατά την εποχή των διωγμών των Χριστιανών η Εκκλησία μας ΔΕΝ αγιοποίησε κάποιον χριστιανό επειδή στο δρόμο προς τη μαρτυρική θανάτωσή του από ειδωλολάτρες θύμωσε και έσκισε μια ανακοίνωση κατά των χριστιανών! Γιατί αποφάνθηκε έτσι η Εκκλησία; Μα γιατί απλούστατα η Αγιότητα ως εσωτερική κατάσταση ενώσεως με τον Θεό, χαρακτηρίζεται από πραότητα (όχι όμως και παθητικότητα!), ειρήνη, αγάπη (ακόμα και προς τους βασανιστές). Και προφανώς απέχει πολύ από τον ανεξέλεγκτο θυμό.


Παρ’ όλα αυτά λοιπόν, και για όσους φίλους ίσως δεν έχουν βίωμα Εκκλησίας, στα λατρευτικά κείμενα διασώζονται οι δύο (επόμενοι) κύριοι λόγοι πάνω στους οποίους θεμελιώθηκε η αναγνώριση της αγιότητας του Μ. Κωνσταντίνου:


2. Η Χριστοφάνεια του Μ. Κωνσταντίνου. Δηλαδή η εμφάνιση σε αυτόν του Ιησού Χριστού προ της κρίσιμης μάχης και η ύψωση του λαβάρου του Σταυρού κατά την υπόδειξή του. Όπως αναφέρεται και στο απολυτίκιό του (τον βασικό ύμνο για κάθε Άγιο), πρόκειται για το όραμα πριν από τη μάχη στη Μιλβία γέφυρα, στην κλήση χωρίς ανθρώπινη μεσολάβηση (όπως στην περίπτωση του αποστόλου «των εθνών», Παύλο - να ένας λόγος για τον οποίο ο Κωνσταντίνος ονομάζεται ισαποστόλος) και δευτερευόντως στην ίδρυση μιας Χριστιανικής πρωτεύουσας, που ιδεατά εικονίζεται να προσφέρει ο Κωνσταντίνος ως κτήτορας στον Χριστό.


3. Η μυρόβλυση. Το σκήνωμα του Κωνσταντίνου μετά τον θάνατό του ανέβλυσε ευώδες μύρο.


4. Έγινε αιτία σωτηρίας εκατομμυρίων ανθρώπων, όταν σταμάτησε τους διωγμούς αιώνων, που υπέστησαν οι Χριστιανοί από τους προκατόχους του ειδωλολάτρες αυτοκράτορες. Και με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο έσωσε εκατομμύρια ζωές ανθρώπων που διαφορετικά θα είχαν πεθάνει από το βάναυσο χέρι ειδωλολατρών. Μπορούσαν επίσης ευκολότερα, περισσότεροι άνθρωποι να γνωρίσουν τον Χριστό, και να οδηγηθεί μια ολόκληρη αυτοκρατορία, στη Χριστιανική αλήθεια και τη σωτηρία του λαού της. Αυτός είναι επίσης και άλλος ένας λόγος, που οι Χριστιανοί του έδωσαν την επωνυμία του ισαποστόλου. Επειδή έκανε όσα και οι απόστολοι σε πλήθος σεσωσμένων.





Γ. Οι αληθινές αιτίες των συκοφαντιών


Βεβαίως αυτός είναι ο αληθινός λόγος που οι Νεοειδωλολάτρες μισούν τόσο τον άγιο Κωνσταντίνο. Το ότι έσωσε τους Χριστιανούς από τους διωγμούς, και το ότι έτσι ο Χριστιανισμός συνέχισε να αυξάνει πλέον ελεύθερα, μέχρι που κατέκτησε τις καρδιές όλων των κατοίκων της αυτοκρατορίας.


Επίσης τρεις είναι οι αληθινοί λόγοι που τον κατηγορούν οι Προτεστάντες.


1. Για το ότι συνέβαλε στη σύγκλιση της Πρώτης Οικουμενικής Συνόδου. Και ο Προτεσταντισμός θέλει όσο μπορεί, να αρνηθεί το κύρος των Οικουμενικών Συνόδων, γιατί οι Σύνοδοι αυτοί, αποδεικνύουν τη συνέχεια της Εκκλησίας και το κύρος της στη διατύπωση δογμάτων. Και όταν φαίνεται η ιστορική συνέχεια της Εκκλησίας, ο Προτεσταντισμός απογυμνώνεται για την αυθαιρεσία του, και αποδεικνύεται ως μια αίρεση χωρίς αποστολική προέλευση.


2. Ψάχνουν επίσης αφορμές, για να θίξουν την αξιοπιστία των αναγνωρίσεων αγίων από την Εκκλησία. Γιατί αν πείσουν ότι τουλάχιστον ένας άγιος δεν ήταν άγιος, θέτουν υπό αμφισβήτηση όλους τους αγίους της Εκκλησίας.


3. Ψάχνουν στο πρόσωπο του αγίου Κωνσταντίνου άλλοθι, για την αιρετική και αντιχριστιανική τους άποψη, ότι δήθεν η Εκκλησία στις ημέρες του αγίου Κωνσταντίνου "αποστάτησε", και ότι έτσι αυτοί δήθεν προέβησαν στην ανασύστασή της, και την κάθαρσή της!


Όμως αυτοί οι ίδιοι Προτεστάντες, που συκοφαντούν και δεν δέχονται τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο ως άγιο, αποδέχονται αδιαμαρτύρητα τον βασιλιά Δαβίδ ως Προφήτη γεμάτο με Άγιο Πνεύμα. Και ενώ δεν δέχονται τον άγιο Κωνσταντίνο, που έκανε τα εγκλήματά του ως αμετανόητος ειδωλολάτρης, και που μετά τη βάπτισή του δεν αμάρτησε ξανά, δέχονται τον Δαβίδ, ο οποίος έκανε τα δικά του εγκλήματα, ΑΝ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΠΡΟΦΗΤΗΣ, αν και γνώριζε το νόμο του Θεού.


Ναι, θα μας μιλήσουν για τη μετάνοια του Δαβίδ. Γιατί ο Δαβίδ αν και προφήτης έπεσε, αλλά μετάνιωσε πικρά, και συνήλθε από την πτώση του. Και δεχόμαστε κι εμείς τη μετάνοιά του, και τον αναγνωρίζουμε κι εμείς τον Δαβίδ ως προφήτη. Όμως αυτοί οι ίδιοι που δέχονται τη μετάνοια του πιστού εγκληματία Δαβίδ, αρνούνται τη μετάνοια του απίστου εγκληματία Κωνσταντίνου, που στο κάτω - κάτω, δεν είχε ακόμα βαπτισθεί Χριστιανός. Δεν είναι αυτό αντίφαση; Δεν είναι μεροληψία και απαράδεκτη κρίση εναντίον ενός ανθρώπου που τελείωσε τη ζωή του στη γη με πίστη και μετάνοια; Ενός ανθρώπου που έσωσε από το θάνατο και την ειδωλολατρία εκατομμύρια ανθρώπους;


Ελπίζουμε αυτά όλα να τα σκεφθούν σοβαρά οι Προτεστάντες που κατηγορούν τον άγιο Κωνσταντίνο, και να απέχουν από τη βλασφημία αυτή. Γιατί έτσι εξομοιώνονται και συμμαχούν με τους ειδωλολάτρες, που μισούν τη Χριστιανική πίστη!


Είθε και οι σημερινοί μας πολιτικοί ηγέτες να εμπνέονται από τα μεγάλα και σπουδαία έργα του Μ. Κωνσταντίνου, (για τα οποία στοχεύουμε να μιλήσουμε σε άλλο άρθρο), τα οποία θα αποκτούσαν ακόμα μεγαλύτερη σπουδαιότητα υπό το φως του βεβαρημένου παρελθόντος του και της έμπρακτης μετανοίας του, αν αυτό το παρελθόν ήταν αλήθεια. Όμως, ούτε οι συκοφαντίες αυτές εναντίον του είναι αληθινές...


N. M.


oodegr.com



BΙΟΓΡΑΦΙΑ►

Ως γενέτειρα πόλη του Μεγάλου Κωνσταντίνου αναφέρεται τόσο η Ταρσός της Κιλικίας όσο και το Δρέπανο της Βιθυνίας. Ωστόσο η άποψη που επικρατεί φέρει τον Μέγα Κωνσταντίνο να έχει γεννηθεί στη Ναϊσό της Άνω Μοισίας (σημερινή Νις της Σερβίας). Το ακριβές έτος της γεννήσεώς του δεν είναι γνωστό, θεωρείται όμως ότι γεννήθηκε μεταξύ των ετών 272-288 μ.Χ.



Πατέρας του ήταν ο Κωνστάντιος, που λόγω της χλωμότητος του προσώπου του ονομάσθηκε Χλωρός, και ήταν συγγενής του αυτοκράτορα Κλαυδίου. Μητέρα του ήταν η Αγία Ελένη, θυγατέρα ενός πανδοχέως από το Δρέπανο της Βιθυνίας.



Το 305 μ.Χ. ο Κωνσταντίνος ευρίσκεται στην αυλή του αυτοκράτορα Διοκλητιανού στη Νικομήδεια με το αξίωμα του χιλίαρχου. Το ίδιο έτος οι δύο Αύγουστοι, Διοκλητιανός και Μαξιμιανός, παραιτούνται από τα αξιώματά τους και αποσύρονται. στο ύπατο αξίωμα του Αυγούστου προάγονται ο Κωνστάντιος ο Χλωρός στη Δύση και ο Γαλέριος στην Ανατολή. Ο Κωνστάντιος ο Χλωρός πέθανε στις 25 Ιουλίου 306 μ.Χ. και ο στρατός ανακήρυξε Αύγουστο τον Μέγα Κωνσταντίνο, κάτι όμως που δεν αποδέχθηκε ο Γαλέριος. Μετά από μια σειρά διαφόρων ιστορικών γεγονότων ο Μέγας Κωνσταντίνος συγκρούεται με τον Μαξέντιο, υιό του Μαξιμιανού, ο οποίος πλεονεκτούσε στρατηγικά, επειδή διέθετε τετραπλάσιο στράτευμα και ο στρατός του Κωνσταντίνου ήταν ήδη καταπονημένος.



Από την πλευρά του ο Μέγας Κωνσταντίνος είχε κάθε λόγο να αισθάνεται συγκρατημένος. δεν είχε καμία άλλη επιλογή εκτός από την επίκληση της δυνάμεως του Θεού. Ήθελε να προσευχηθεί, να ζητήσει βοήθεια, αλλά καθώς διηγείται ο ιστορικός Ευσέβιος, δεν ήξερε σε ποιόν Θεό να απευθυνθεί. Τότε έφερε νοερά στη σκέψη του όλους αυτούς που μαζί τους συνδιοικούσε την αυτοκρατορία. Όλοι τους, εκτός από τον πατέρα του, πίστευαν σε πολλούς θεούς και όλοι τους είχαν τραγικό τέλος. Άρχισε, λοιπόν, να προσεύχεται στον Θεό, υψώνοντας το δεξί του χέρι και ικετεύοντάς Τον να του αποκαλυφθεί. Ενώ προσευχόταν, διαγράφεται στον ουρανό μία πρωτόγνωρη θεοσημία. Περί τις μεσημβρινές ώρες του ηλίου, κατά το δειλινό δηλαδή, είδε στον ουρανό το τρόπαιο του Σταυρού, που έγραφε «τούτῳ νίκα». Και ενώ προσπαθούσε να κατανοήσει τη σημασία αυτού του μυστηριακού θεάματος, τον κατέλαβε η νύχτα. Τότε εμφανίζεται ο Κύριος στον ύπνο του μαζί με το σύμβολο του Σταυρού και τον προέτρεψε να κατασκευάσει απομίμηση αυτού και να το χρησιμοποιεί ως φυλακτήριο πιο πολέμους.



Έχοντας ως σημαία του το Χριστιανικό λάβαρο, αρχίζει να προελαύνει προς την Ρώμη εκμηδενίζοντας κάθε αντίσταση.



Όταν φθάνει στη Ρώμη ενδιαφέρεται για τους Χριστιανούς της πόλεως. Όμως το ενδιαφέρον του δεν περιορίζεται μόνο σε αυτούς. Πολύ σύντομα πληροφορείται για την πενιχρή κατάσταση της Εκκλησίας της Αφρικής και ενισχύει από το δημόσιο ταμείο τα έργα διακονίας αυτής.



Το Φεβρουάριο του 313 μ.Χ., στα Μεδιόλανα, όπου γίνεται ο γάμος του Λικινίου με την Κωνσταντία, αδελφή του Μεγάλου Κωνσταντίνου, επέρχεται μια ιστορική συμφωνία μεταξύ των δύο ανδρών που καθιερώνει την αρχή της ανεξιθρησκείας.



Τα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει ο Μέγας Κωνσταντίνος ήσαν πολλά. Η αιρετική διδασκαλία του Αρείου, πρεσβυτέρου της Αλεξανδρινής Εκκλησίας, ήλθε να ταράξει την ενότητα της Εκκλησίας. Η διδασκαλία αυτή, που ονομάσθηκε αρειανισμός, κατέλυε ουσιαστικά το δόγμα της Τριαδικότητας του Θεού.



Μόλις ο Μέγας Κωνσταντίνος πληροφορήθηκε τα όσα θλιβερά συνέβαιναν στην Αλεξάνδρεια, απέστειλε με τον πνευματικό του σύμβουλο Όσιο, Επίσκοπο Κορδούης της Ισπανίας, επιστολή στον Επίσκοπο Αλεξανδρείας Αλέξανδρο (313 - 328 μ.Χ.) και τον Άρειο. Η προσπάθεια επιλύσεως του θέματος δεν ευδοκίμησε. Έτσι αποφασίσθηκε η σύγκλιση της Α' Οικουμενικής Συνόδου στη Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ.



Η περιγραφή της εναρκτήριας τελετής από τον ιστορικό Ευσέβιο είναι ομολογουμένως ενδιαφέρουσα. στο μεσαίο οίκο των ανακτόρων είχαν προσέλθει όλοι οι σύνεδροι. Επικρατούσε απόλυτη σιγή και όλοι περίμεναν την είσοδο του αυτοκράτορα, τον οποίο οι περισσότεροι θα έβλεπαν για πρώτη φορά. Ο Κωνσταντίνος εισήλθε ταπεινά, με σεμνότητα και πραότητα. στην ομιλία του προς τη Σύνοδο χαρακτηρίζει τις ενδοεκκλησιαστικές συγκρούσεις ως το μεγαλύτερο δεινό και από τους πολέμους. Ο λόγος του υπήρξε ευθύς και σαφής. Δεν ήθελε να ασχοληθεί παρά μονάχα με θέματα που αφορούσαν στην ορθοτόμηση της πίστεως. Η κρίσιμη φράση του, «περὶ τῆς πίστεως σπουδάσωμεν», διασώζεται σχεδόν από όλους τους ιστορικούς συγγραφείς.



Μετά το πέρας των εργασιών της Συνόδου ο αυτοκράτορας ανέλαβε πρωτοβουλίες για την εδραίωση των αποφάσεών της. Απέστειλε εγκύκλιο επιστολή προς την Εκκλησία της Αιγύπτου, Λιβύης, Πενταπόλεως, Αλεξανδρείας, στην οποία γνωστοποιεί τις αποφάσεις της Συνόδου. Ο ίδιος γνωστοποιεί προς όλη την επικράτεια της αυτοκρατορίας την καταδίκη του Αρείου και απαγορεύει την απόκτηση και την απόκρυψη των συγγραμμάτων του. Η εντυπωσιακή του όμως ενέργεια είναι η επιστολή του προς τον Άρειο. Επιτιμά τον αιρεσιάρχη και τον καταδικάζει με αυστηρότητα για τις κακοδοξίες του.



Όμως περί τα τέλη του 327 μ.Χ. ο Μέγας Κωνσταντίνος καλεί τον Άρειο στα ανάκτορα. Ο αιρεσιάρχης φυσικά δεν χάνει την ευκαιρία και υποβάλλει μία ομολογία γεμάτη από έντεχνες θεολογικές ανακρίβειες, πείθοντας μάλιστα τον Μέγα Κωνσταντίνο ότι αυτή δεν διαφέρει ουσιαστικά από όσα είχε αποφασίσει η Α' Οικουμενική Σύνοδος. Τελικά ο αυτοκράτορας συγκαλεί νέα Σύνοδο, το Νοέμβριο του 327 μ.Χ., η οποία ανακαλεί τον Άρειο από την εξορία και αποκαθιστά τους εξόριστους Επισκόπους Νικομηδείας Ευσέβιο και Νικαίας Θεόγνιο. Η ανάκληση του Αρείου και η αποκατάσταση των περί αυτών πυροδότησε νέες έριδες πιο κόλπους της Εκκλησίας. Ο Επίσκοπος Αλεξανδρείας Αλέξανδρος και στην συνέχεια ο διάδοχός του Μέγας Αθανάσιος αρνούνται να δεχθούν τον Άρειο στην Αλεξάνδρεια. Ο Μέγας Κωνσταντίνος απειλεί με καθαίρεση τον Μέγα Αθανάσιο, ενώ σε Σύνοδο που συνήλθε στην Αντιόχεια το 330 μ.Χ. καθαιρείται και εξορίζεται από τους αιρετικούς ο Άγιος Ευστάθιος, Επίσκοπος Αντιοχείας (τιμάται 21 Φεβρουαρίου). Η Σύνοδος της Τύρου της Συρίας, που συνήλθε το 335 μ.Χ., καταδικάζει ερήμην με την ποινή της καθαιρέσεως τον Μέγα Αθανάσιο, ο οποίος φεύγει, για να συναντήσει τον Μέγα Κωνσταντίνο.



Είναι γεγονός πως ο Μέγας Κωνσταντίνος δεν έδειξε να αποδέχεται το αίτημα του Μεγάλου Αθανασίου για ακρόαση. Πείσθηκε όμως να τον ακούσει, όταν ο Μέγας Αθανάσιος του απηύθυνε την ρήση: «Δικάσει Κύριος ἀνὰ μέσον ἐμοῦ καὶ σοῦ». Ο Μέγας Κωνσταντίνος κατενόησε την κατάφωρη αδικία και τις άθλιες μεθοδεύσεις σε βάρος του Μεγάλου Αθανασίου και έκανε δεκτό το αίτημά του νά προσκληθούν όλοι οι συνοδικοί της Τύρου και η διαδικασία να λάβει χώρα ενώπιόν του.



Ο Ευσέβιος Νικομηδείας αγνόησε την αυτοκρατορική εντολή. Πήρε μόνο ελάχιστους από τους συνοδικούς και εμφανίσθηκε στον αυτοκράτορα. Ξέχασε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες και για πρώτη φορά έθεσε το θέμα της δήθεν παρακωλύσεως της αποστολής σιταριού προς την Βασιλεύουσα. Ο αυτοκράτορας εξοργίζεται και εξορίζει τον Μέγα Αθανάσιο στα Τρέβιρα της Γαλλίας. Παρά ταύτα δεν επικυρώνει την απόφαση της Συνόδου της Τύρου για καθαίρεση και ούτε διατάσσει την αναπλήρωση του επισκοπικού θρόνου της Αλεξάνδρειας.



Η τελευταία περίοδος της ζωής του Μεγάλου Κωνσταντίνου είναι αυτή που τον καταξιώνει στην εκκλησιαστική συνείδηση και τον οδηγεί στο απόγειο της πνευματικής του πορείας. Ο Άγιος, κατά τον Απρίλιο του 337 μ.Χ., αισθάνεται τα πρώτα σοβαρά συμπτώματα κάποιας ασθένειας. Οι πηγές μάς πληροφορούν πως ο Μέγας Κωνσταντίνος κατέφυγε σε ιαματικά λουτρά. Βλέποντας όμως την υγεία του να επιδεινώνεται θεώρησε σκόπιμο να μεταβεί στην πόλη Ελενόπολη της Βιθυνίας, που είχε ονομασθεί έτσι λόγω της Αγίας μητέρας του. Εκεί παρέμεινε στο ναό των Μαρτύρων, όπου ανέπεμπε ικετήριες ευχές και λιτανείες προς τον Θεό. 



saint.gr
















Ετικέτες , ,

18 Μαΐου 2016

Η «ΦΑΛΑΚΡΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ» του Ε. ΙΟΝΕΣΚΟ στο Άργος



Από την ομάδα «Θέατρο
ΔΕΝ»





λάγκα





Κυριακή
22 Μαίου 21:00,


στο
Πολιτιστικό κέντρο του Άργους Ορεστικού





Η ουσία του θεάτρου, λέει ο E. Ionesco, είναι η διόγκωση. Για να ξεπεράσουμε την άχρωμη
εκείνη περιοχή που δεν είναι ούτε ζωή ούτε θέατρο, πρέπει να υπερβάλλουμε. Να
σπρώχνουμε τα πρόσωπα, τις ιστορίες, ακόμα και τα ντεκόρ, πέρα από τα όρια του
αληθινού ή του αληθοφανούς, για να φτάσουμε σε κάτι που είναι πιο αληθινό από
την ίδια τη ζωή: στη μεγεθυμένη και θεατρική εικόνα της, που εισχωρεί βαθιά
κάτω από την επιφάνεια της πραγματικότητας. Στα παραπάνω στοιχεία βασίστηκε και
 η δική μας "ανάγνωση" του κειμένου.





Η «Φαλακρή Τραγουδίστρια» ανέβηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 1950 και από
τότε παίζεται κάθε χρόνο χωρίς διακοπή. Θεωρείται ένα έργο σταθμός στο
ευρωπαϊκό θέατρο, το οποίο καθιέρωσε το «θέατρο του παραλόγου».


Ο Ε. Ionesco συγκαταλέγεται στις κορυφαίες μορφές του σύγχρονου θεάτρου
μαζί με τον S. Beckett και τον H. Pinter.





Η  «Φαλακρή Τραγουδίστρια»  αποτελεί μια πλούσια σε συμβολισμούς κωμωδία,
μια περιγραφή της καθημερινότητας της μικροαστικής κοινωνίας μας, όπου οι
πληροφορίες και η ακατάσχετη φλυαρία έχουν καταβάλει τη σκέψη.





Όλα μοιάζουν κανονικά, αλλά δεν ειναι...


Γι' αυτό  «η φαλακρή τραγουδίστρια
χτενίζεται πάντα με τον ίδιο τρόπο».





 λάγκα


Συντελεστές




Σκηνοθεσία- Φωτισμοί: 

Βασίλης Βασιλάκης





Παίζουν:


Λάζαρος Θεοδωρακόπουλος, Βίκυ Ίτσιου, Γιάννης Κοντός, Σιδέρης Νανούδης, Κλέα Σαμαντά, Μαρίτα Τσαλκιτζόγλου.





Μουσική:  Δήμος Βρύζας


Σκηνικά: Γιώργος Μπάμπος Λαμπρόπουλος- Βασίλης Βασιλάκης


Κουστούμια: Στέλλα Γκρεκιώτη





Μια παραγωγή της ομάδας «Θέατρο ΔΕΝ»





Τιμές εισιτηρίων: 10ε (κανονικό) – 8ε (μειωμένο)


Προπώληση: στο Άργος Ορεστικού- Βιβλιοπωλείο Μήλιος Βασίλειος, Διοικητηρίου 32.


Στην Καστοριά-  Δισκοπωλείο Μελωδία, Διάκου
Αθανασίου 2.


Δείτε τα teaser της παράστασης








Επισκεφτείτε τη σελίδα της ομάδας
στο facebook:
Θέατρο ΔΕΝ








λάγκα





Ετικέτες , ,

17 Μαΐου 2016

Πρόσκληση στη Λάγκα για την εορτή του Αγίου Κωνσταντίνου


Σας περιμένουμε...




Ετικέτες ,

16 Μαΐου 2016

Πρόγραμμα εορτασμού της επετείου των 110 χρόνων από τη μάχη των κατοίκων του Καστανοφύτου


     Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α



Επίσημου εορτασμού της επετείου των 110 χρόνων από τη Μάχη των κατοίκων του Καστανοφύτου και των Μακεδονομάχων κατά των Βουλγάρων και των Τούρκων το έτος 1906.



Κυριακή 29-5-2016

Τοπική Κοινότητα Καστανοφύτου



Ώρα  09.30 Πανηγυρική θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Καστανοφύτου

Ώρα 10:30 Επίσημη δοξολογία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Καστανοφύτου



- Στη συνέχεια επιμνημόσυνη δέηση στην προτομή του οπλαρχηγού           Αντωνίου Βλαχάκη (Καπετάν Λίτσα). Θα ακολουθήσει ομιλία για το ιστορικό της ημέρας από τον Δ/ντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου κ. Αναστάσιο Ξανθόπουλο.

- Προσκλητήριο πεσόντων.

- Κατάθεση στεφάνων από τους εκπροσώπους των δημοσίων αρχών, οργανισμών, ιδρυμάτων και όποιον άλλον θελήσει να τιμήσει την εορτή κατόπιν συνεννόησης με το γραφείο Δημάρχου (τηλ. 2467351301).





-Τήρηση ενός λεπτού σιγής.



-Ανάκρουση Εθνικού Ύμνου.



-Τέλος τελετής



-Παράθεση δεξίωσης στο  χώρο του Κοινοτικού Καταστήματος  από το Δήμο Άργους Ορεστικού και τους κατοίκους της Τοπικής Κοινότητας.







1. Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Καστοριάς, παρακαλείται να    

ευαρεστηθεί τα της ιεροτελεστίας.

2. Το 15ο ΣΠ/ «XVΜΠ» παρακαλείται να διαθέσει τμήμα απόδοσης

τιμών.

      3.  Το Αστυνομικό Τμήμα  Άργους Ορεστικού παρακαλείται να

          μεριμνήσει για την τήρηση της τάξης.







Το πρόγραμμα αυτό επέχει θέση επίσημης πρόσκλησης.







      Ο Δήμαρχος

  Παναγιώτης Κεπαπτσόγλου





Ετικέτες , , ,

13 Μαΐου 2016

Εκδηλώσεις Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.



Για πρώτη φορά εφέτος τα Ποντιακά Σωματεία του
Νομού Καστοριάς και η Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς συνδιοργανώνουν από κοινού
τις Εκδηλώσεις Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.





λάγκα





Οι εκδηλώσεις ξεκινούν το Σάββατο 14
Μαΐου,
ώρα 19:30 με ομιλία από τον καθηγητή Χατζηκυριακίδη Κυριάκο με
θέμα  «Η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού”, που θα
πραγματοποιηθεί  στο νέο κτίριο της Ευξείνου Λέσχης Άργους Ορεστικού»





Θα ακολουθήσει Χορωδία του Παναγιώτη Γαβριηλίδη
από Θεσσαλονίκη και χορευτική επίδειξη του χορού ΣΕΡΑ από την Εύξεινο Λέσχη
Αργους Ορεστικού.





Την Κυριακή 15 Μαΐου, ώρα 20:30
στο νέο κτίριο της Ευξείνου Λέσχης Άργους Ορεστικού, εκδηλώσεις συνεχίζονται με

Μονόπρακτο Θέατρο:”O Γκιαουρτς” του ΦΙΛΩΝ ΚΤΕΝΙΔΗ

Μουσική : Πόντος-Μικρά Ασία

Συγκρότημα “9-ΟΓΔΟΑ ”




Την Τρίτη 17 Μαΐου, ώρα 17:30
στο TEI Δυτικής Μακεδονίας παράρτημα Καστοριάς θα πραγματοποιηθεί ομιλία με
θέμα :“Η Γενοκτονία” από τον καθηγητή Ραϋμόνδο Αλβανό





Οι εκδηλώσεις ολοκληρώνονται την Πέμπτη
19 Μαΐου, ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού


Ώρα 07:00΄ π.μ.:Θα
σημάνουν οι καμπάνες όλων των Εκκλησιών


Ώρα 07:30΄ π.μ.: Όρθρος και
Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό
Καστοριάς, ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Καστοριάς  
κ.κ. Σεραφείμ


Ώρα 08:00΄ π.μ.: Επίσημη Έπαρση
της σημαίας
στην πλατεία Μακεδονομάχων με τη συμμετοχή τμήματος
απόδοσης τιμών.


Ώρα 10:15΄ π.μ.: Ιερό Μνημόσυνο
για όλους τους Σφαγιασθέντες κατά τη Γενοκτονία των Ελλήνων
 του
Πόντου
στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Καστοριάς, χοροστατούντος του
Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη  κ.κ. Σεραφείμ.

Ώρα
11:15΄ π.μ.:
Τέλεση Επιμνημόσυνης Δέησης
στο
Μνημείο Ηρώων, στην Πλατεία Μακεδονομάχων. Ακολουθεί Κατάθεση στεφάνων
στο Μνημείο Ηρώων (Πλ. Μακεδονομάχων) από τους εκπροσώπους των Δημοσίων Αρχών,
Οργανισμών 
και Ιδρυμάτων και οποιονδήποτε άλλον θελήσει να
τιμήσει την εορτή κατόπιν συνεννοήσεως με το Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε.
Καστοριάς (2467350216).



Ανάγνωση Ψηφίσματος


Τήρηση
ενός λεπτού σιγής 
  – Εθνικός Ύμνος


Πέρας
τελετής
– Αποχώρηση επισήμων.

Ώρα 19.50’
μ.μ.:
   Υποστολή  σημαίας στην
πλατεία Μακεδονομάχων με την συμμετοχή τμήματος αποδόσεων τιμών

Ετικέτες , , ,